Śmierć taniej, radosnej twórczości!
Projektowanie spotów radiowych, telewizyjnych i reklamy zewnętrznej.
Tworzenie i opracowywanie tekstów reklamowych.
Ścieżka kariery w branży reklamowej
Bohater spotu z ekranu telewizora pluje nam w twarz i mówi: "Zrobiłem coś
obrzydliwego. Nie lubicie tego, ale na zawsze to zapamiętacie!". Owszem,
zapamiętamy i nawet będziemy kupować dany produkt w sklepach... ale nie chcemy takich
reklam. Nie znosimy reklam żałosnych, prostackich, głupawych, bezwartościowych i
natrętnych. Żądamy reklam efektownych i przekonujących. Chcemy reklam, które
zapamiętamy dlatego, że je polubimy.
My, twórcy pracujący w agencjach reklamowych, jesteśmy zobowiązani wydawać na
świat takie właśnie reklamy. Musimy dokarmiać nasze koncepcje weną i techniką oraz
metodycznie przechodzić od zarysów do końcowych efektów. Ta książka to szkoła
reklamy od kuchni. Jej autorem jest Luke Sullivan, laureat niezliczonych
"Oscarów" branży reklamowej, należący do czołowej dziesiątki
amerykańskich copywriterów. Sullivan podpowiada nam, jak odróżniać dobre koncepcje
reklamowe od złych i raz na zawsze zakończyć erę bezsensownych spotów.
Oto jego wskazania:
- szukanie w produkcie "prawdy" i budowanie wstępnej koncepcji,
- testowanie pomysłów - praca zespołowa i grupy focusowe,
- metodyczne i niemetodyczne obmyślanie sloganów,
- pokazywanie w reklamie emocji i drugiego dna,
- budowanie reklam rysunkowych,
- prowadzenie castingów i współpraca z reżyserem spotu,
- tworzenie reklamy radiowej i efektów dźwiękowych,
- najczęstsze błędy świeżo upieczonych copywriterów,
- rozmowa kwalifikacyjna i przetrwanie w agencji reklamowej.
Spis treści
Przedmowa
Rozdział 1. Handlowcy nie muszą nosić garniturów w kratkę
Sprzedaż bez wyprzedaży
Rozdział 2. Potrzebujesz tylko ostrego ołówka
Kilka refleksji na temat pisania reklam
Rozdział 3. Czysta kartka
Tworzenie reklamy - ogólne wskazówki
Rozdział 4. Zacznij od razu
Tworzenie reklamy - kilka końcowych szlifów
Rozdział 5. W przyszłości każdy będzie sławny dzięki 30 sekundom
Kilka rad dotyczących tworzenia reklam telewizyjnych
Rozdział 6. Radio to istne piekło, ale i solidny piec
Kilka rad dotyczących pracy z trudnym medium
Rozdział 7. "Toto, mam wrażenie, że już nie pracujemy dla
McCann-Erickson"
Praca w sytuacji kryzysowej
Rozdział 8. Tylko dobre giną młodo
Wrogowie reklamy
Rozdział 9. Zadziobany przez kaczki
Prezentacja i ochrona Twojej pracy
Rozdział 10. Dobra teczka czy łom
Kilka uwag o tym, jak dostać się do tego biznesu
Rozdział 11. Robienie butów kontra robienie reklam butów
To dobry biznes, czy co?
Zalecana lektura
Bibliografia
Podziękowania
Wykorzystane reklamy
Skorowidz
310 stron, B5, twarda oprawa