Książka "Marketing Robin Hooda" przedstawia dziesięć kluczowych
zasad marketingu zaczerpniętych głównie z sektora prywatnego. Każda
z tych zasad jest tytułem jednego rozdziału. Każda z wyjątkiem jednej,
która jest skoncentrowana na relacjach z mediami, zilustrowana jest na początku
rozdziału słynnym przypadkiem zastosowania jej w świecie biznesu. Wiele
z podanych przykładów, które wybrałam dotyczą reklamy nie dlatego, że marketing
jest tym samym co reklama (jest ona tylko jednym z jego przejawów), lecz dlatego,
że reklama jest najczęściej najbardziej widocznym, swojskim i zrozumiałym
aspektem kampanii marketingowej.
Każdy rozdział pokazuje, w jaki sposób omawiana w nim marketingowa zasada
Robin Hooda została zastosowana w sektorze nonprofit w Stanach Zjednoczonych -
począwszy od olbrzymich organizacji po komitety lokalne, a także na całym świecie
przez organizacje dysponujące mniej niż skromnymi budżetami. Wiele z tych
przykładów pochodzi z moich własnych szerokich doświadczeń związanych
z pracą na całym świecie. Dotyczą one wieloletniej pracy marketingowej
w tuzinach projektów nonprofit takich jak CARE International w Stanach
Zjednoczonych oraz w Institute for Sustainable Communities na Ukrainie; ponadto
wykorzystałam doświadczenia z pracy jako dziennikarz dla Reutersa w Kambodży
i dla Associated Press na Madagaskarze. Każdy rozdział kończy się wskazówkami,
jak można zastosować zasady Robin Hooda w sektorze nonprofit oraz wywiadami
z ludźmi, którzy z sukcesem wykorzystali we własnej pracy zasadę będącą
tematem rozdziału - z ludźmi, którzy pracowali przy dużych i małych
projektach, a także z ekspertami od takich aspektów marketingu jak
pozycjonowanie czy opowiadanie historii.
Spis treści
Wstęp
Podziękowania
Wprowadzenie
ZAGUBIENI W LESIE SHERWOOD
Zdajemy sobie sprawę, że marketing jest koniecznością
ROZDZIAŁ 1. SERCE MARKETINGU ROBIN HOODA
Spraw, by ludzie robili coś wyjątkowego
ROZDZIAŁ 2. REKONESANS ROBIN HOODA
Odwołuj się do wartości uznawanych przez grupe docelową, nie przez siebie
ROZDZIAŁ 3. RYNEK
Reaguj na siły działające na rynku
ROZDZIAŁ 4. JEDEN ZA WSZYSTKICH,WSZYSCY ZA JEDNEGO
Zajmij silną konkurencyjną pozycję
ROZDZIAŁ 5. BUDOWANIE WESOŁEJ DRUŻYNY
Partner do wspólnych korzyści
ROZDZIAŁ 6. SERCE STRZAŁY ZNAKOMITEGO ŁUCZNIKA
Najpierw cel, potem przyczyna
ROZDZIAŁ 7. OSTRZENIE STRZAŁY
Cztery sprawy, którymi musi się zająć nasz przekaz
ROZDZIAŁ 8. CELOWANIE W SERCA I UMYSŁY
Dotarcie z przekazem do grupy docelowej
ROZDZIAŁ 9. SPRYTNE WYKORZYSTANIE MEDIÓW PRZEZ ROBIN HOODA
Media jako rynek docelowy
ROZDZIAŁ 10.
WYPUSZCZENIE STRZAŁY
Przeprowadzenie kampanii reklamowych i ocena ich skuteczności
244 strony, B5, twarda oprawa