Marketing to wojna, w której wrogiem jest konkurencja, a klient to
terytorium do zdobycia
Dwadzieścia lat temu Al Ries i Jack Trout wstrząsnęli światem marketingu,
publikując "Wojujący marketing. Zwycięskie strategie i kampanie", która
błyskawicznie stała się klasykiem i pchnęła branżę w kierunku całkowicie odmiennej
rzeczywistości rynkowej. Dzisiaj autorzy są znanymi na całym globie wybitnymi
strategami marketingowymi, a nowa edycja "Wojującego marketingu" zawiera
najnowsze, najpotężniejsze taktyki i świeże spojrzenie na batalie i szranki
konkurencyjne współczesnych firm. Kolejne pokolenie marketingowców ma szansę stworzyć
własny plan ataku, przechytrzyć, oskrzydlić i zwyciężyć swoich rywali, by w końcu
podbić wymarzone obszary sukcesu.
Ten uaktualniony, naszpikowany strategiami przewodnik daje bystrym specjalistom do
spraw marketingu klucz do prowadzenia właściwego typu wojny: defensywnej, ofensywnej,
oskrzydlającej lub partyzanckiej. Oferuje również nowe, dogłębne analizy niektórych
najbardziej niezwykłych sukcesów i błędów marketingowych - w tym Volkswagena, Sony,
Coca-Coli, Budweisera, IBM i restauracji McDonald"s - wraz z opatrzonymi komentarzem
reprodukcjami udanych i nieudanych reklam.
Zasady "Wojującego marketingu" pozwolą Ci pomaszerować w pełnej glorii do
zwycięstwa na biznesowym polu bitwy:
- poznaj kluczowe strategie bitewne, niezbędne przy tworzeniu programów marketingowych;
- wykorzystaj przewagę liczebną i technologiczną;
- stosuj zasady ofensywnej, defensywnej, oskrzydlającej i partyzanckiej wojny
marketingowej;
- planuj jak Aleksander Wielki, przeprowadzaj napoleońskie manewry i walcz niczym George
S. Patton.
Al Ries jest prezesem "Ries & Ries", firmy
specjalizującej się w strategiach marketingowych. Uznany za jednego z najlepszych
strategów marketingu, jest też świetnie sprzedającym się autorem książek z tej
dziedziny. Ries redaguje ukazującą się co miesiąc rubrykę marketingową dla
AdAge.com, a jego słowa często cytowane są w ważniejszych publikacjach.
Jack Trout jest prezesem "Trout & Partners Ltd.", gdzie
nadzoruje globalną sieć ekspertów, którzy wprowadzają w życie jego koncepcje i
rozwijają metodologię. Trout jest uznawany za czołowego stratega marketingowego na
świecie; jego koncepcja "pozycjonowania" stała się biznesową strategią nr
1. Trout pisze artykuły dla Forbes.com.
Spis treści
Wprowadzenie: Marketing to wojna
Rozdział 1. 2500 lat wojny
Rozdział 2. Zasada siły
Rozdział 3. O wyższości defensywy
Rozdział 4. Nowa epoka konkurencji
Rozdział 5. Charakterystyka pola bitwy
Rozdział 6. Kwadrat strategiczny
Rozdział 7. Zasady defensywnych działań wojennych
Rozdział 8. Zasady ofensywnych działań wojennych
Rozdział 9. Zasady prowadzenia oskrzydlających działań wojennych
Rozdział 10. Zasady prowadzenia wojny partyzanckiej
Rozdział 11. Wojna coli
Rozdział 12. Wojna piwna
Rozdział 13. Wojna burgerowa
Rozdział 14. Wojna komputerowa
Rozdział 15. Strategia i taktyka
Rozdział 16. Dowódca marketingowy
Skorowidz
214 stron, format: 205x195, miękka oprawa
NOWE POZYCJONOWANIE.NAJWAŻNIEJSZE OSIĄGNIECIA
W DZIEDZINIE STRATEGII
TROUT J. RIVKIN S.
POCHODZENIE MAREK.ODKRYJ NATURALNE PRAWA
INNOWACYJNOŚCI PRODUKTÓW
RIES A. RIES L.