ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 15.79 15,00   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

STRATEGIA MARKI


ALTKORN J.

wydawnictwo: PWE , rok wydania 1999, wydanie I

cena netto: 15.79 Twoja cena  15,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pierwsza na rynku wydawniczym pozycja poświęcona strategii marki, a przecież marka stanowi jedno z podstawowych narzędzi marketingowych. Dobra marka pomaga bowiem zdobyć i utrzymać rynki oraz jest wyznacznikiem wartości firmy. W książce na uwagę zasługuje uporządkowanie podstawowych pojęć oraz jasna ich klasyfikacja, ułatwiająca Czytelnikowi zrozumienie złożonej problematyki związanej z marką. Bardzo ciekawe są rozważania Autora na temat znaku i funkcji marki, a zwłaszcza zagadnienia związane z kompozycją znaków, takie np. jak abstrakcyjność czy realizm, dynamika czy statyczność znaku. Książkę zamyka rozdział traktujący o internacjonalizacji i globalizacji marek, będący niejako podsumowaniem. Autor przedstawił w nim trzy różna podejścia do tych procesów (amerykańskie, japońskie i europejskie), pokazując możliwości ekspansji marek na rynkach i zwracając uwagę na dylematy współczesnej cywilizacji. Dzięki licznym przykładom Czytelnik zrozumie zagadnienia poruszane w książce.


Spis treści:

 

Rozdział 1
Anatomia marki
Pojęcie i rola marki
Funkcjonalne i wirtualne elementy marki
Warstwy markowego produktu
Różnicowanie marki
Determinanty silnej marki
Przeistaczanie się marki w nazwę kategorii produktu

Rozdział 2
Wizerunek marki
Tożsamość a wizerunek marki
Wizerunek marki a samowizerunek konsumenta
Typy i źródła wizerunku marki
Cykl życia marki

Rozdział 3
Sponsorowanie marki
Pojęcie i elementy sponsorowania marki
Oznaczać czy nie oznaczać marką
Marka firmy, czyli grunt to dobra rodzina
Marka pośredników handlowych i marka producentów
Marka mieszana
Eurobranding i euromarka

Rozdział 4
Pojęcie i rola nazwy marki
Ogólne kryteria projektowania nazw marek
Nazwa marki jako komunikat perswazyjny
Nazewnicza motywacja
Sposoby tworzenia nazw marek

Rozdział 5
Znak marki
Pojęcie znaku marki
Funkcje znaku marki i kryteria jako racjonalności
Niektóre problemy kompozycji znaków
Rodzaje logo i logotypów

Rozdział 6
Marka jako przedmiot transakcji
Kreować czy kupować markę?
Strategiczne cele organizacji a sposoby uzyskiwania marki

Rozdział 7
Internacjonalizacja i globalizacja marek
Trzy podejścia do marki
Determinanty globalizacji marki


194 strony, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024