Projektanci to myślące stworzenia; gromadzą w swoich głowach możliwie jak
najwięcej materiału, jeszcze surowego, wymagającego dopiero "obróbki", a
następnie tworząc, czerpią z niego. "Anatomia projektu" ukazuje, że nie ma
rzeczy nieważnych, bo inspiracją może być wszystko źródła znane i nieznane,
zupełnie oczywiste i zdawało by się - niekonsekwentne. Metaforycznie można by
powiedzieć, że ta wyjątkowa książka dokonuje jakby sekcji 49 kompletnie ukończonych
prac współczesnego graficznego designu. Jeśli zdejmiemy zewnętrzną powłokę, ukaże
się szkielet, trzymający razem organa wewnętrzne - a żaden z nich nie może istnieć
bez drugiego. Jeżeli usuniemy choćby jedną część, naruszymy całość projektu. To
anatomiczne studium uczy, jak bardzo współczesne prace są powiązane z historią
designu. Jeden motyw wywodzi się (lub zanika) z drugiego, jedna technika przeradza się w
inną, lepszą. Pod zewnętrzną powierzchnią każdego plakatu, opakowania, okładki
książki czy billboardu kryje się twórcze DNA, które określa i wyjaśnia, dlaczego
dany projekt wygląda właśnie tak, a nie inaczej.
52 strony, oprawa twarda, Format: 26.0x26.0cm