Anatomia projektu
Opakowanie i forma, w której zostało zaprojektowane, ma do spełnienia
klika prostych funkcji: umożliwia dystrybucję i przechowywanie produktów, pakuje
produkt w sposób prosty acz skuteczny, informuje konsumentów o tym, jaki produkt
znajduje się w środku oraz jak z niego korzystać.
Na ostateczny kształt opakowania ma wpływ bardzo wiele czynników. Książka
Czym jest projektowanie opakowań? opisuje te czynniki, począwszy od analizy wytycznych
klienta, co wpływa na podeście designera do pracy nad danym projektem.
Portfolia
Projektowanie opakowań to dział designu, którym zajmuje się dość eklektyczna
grupa projektantów. Niektórzy z nich pracują dla wielkich firm o zasięgu globalnym,
inni działają niezależnie, pracując dla konkretnego rynku, kraju lub też w zespołach
designerskich będących częścią firm działających na zupełnie innym polu. Ostatni
dział książki, w którym przeanalizowano pracę różnych agencji designu, pokazuje jak
inspirujące i kreatywne może być projektowanie opakowań.
"Pełna oryginalnych myśli gruntownie napisana książka prezentująca
inspirujące projekty - doskonała dla studentów i dla każdego, kto stawia swoje
pierwsze kroki w ekscytującym świecie projektowania opakowań".
Grafik
"Książka obfituje w przykłady projektów opakowań, a każdy z nich jest
przeanalizowany pod względem struktury, komunikatywności i przekazu graficznego".
Impackt
"Książka z równą swobodą opisuje kwestie globalne, historyczne i
środowiskowe dotyczące przemysłu opakowań i podaje praktyczne porady, jak tworzyć
rozmaite formy opakowań, takie jak pudełka kartonowe, butelki czy opakowania płyt CD.
Jeśli twoim celem jest tworzenie przełomowych strategii marketingowych i strategii
budowy opakowań dla różnorodnych klientów - tutaj znajdziesz wiele ciekawych
informacji i inspiracji".
Computer Arts Project
256 stron, oprawa miękka