Spis treści
MARIA KRAUZ: Wzorzec strukturalny rysopisu. Intencje komunikacyjne nadawcy i strategia
wobec odbiorcy a kształt językowy tekstu
AGNIESZKA ANISIMOWICZ: Spójnościowe aspekty zapożyczeń angielskich we
współczesnej prasie polskiej
ZENON WEIGT: Językowe środki perswazji w tekstach reklam niemieckich i polskich
JOLANTA LUBOCHA-KRUGLIK: Współczesny tekst reklamowy – wybrane aspekty (na
materiale języka polskiego i rosyjskiego)
KATARZYNA MOLEK: Wartościowanie jako językowy środek perswazyjny w tekstach
reklamowych
RAFAŁ ZIMNY: Obraz samochodu jako kobiety w prasowych tekstach reklamowych
EWA CHLUDZIŃSKA: Dziennikarze mediów lokalnych wobec reklamy telewizyjnej
JADWIGA LIZAK: Rola reklamy przy kreowaniu świata w literaturze dla młodzieży
ALICJA KACPRZAK: Funkcje języka specjalistycznego (na przykładzie języka medycyny)
ANNA JOPEK: Relacja nadawca-odbiorca w polskim dyskursie prawnym i prawniczym w
świetle pragmatyki komunikacyjnej
JOLANTA SZYMAŃSKA: O sceniczności tekstu naukowego w ujęciu pragmatycznym...
284 strony, oprawa miękka