- Skuteczne oddziaływanie na emocje konsumentów za pośrednictwem wszystkich
pięciu zmysłów
- Kolejny krok w ewolucji marki
- Tworzenie marketingowych rytuałów, zdobywanie prawdziwych wyznawców
- Branding -- ujęcie holistyczne
Niniejsza książka jest przełomowym dziełem, pokazującym, co największe światowe
firmy robią inaczej, aby skutecznie integrować w swoich działaniach wszystkie pięć
zmysłów -- wzrok, słuch, dotyk, smak i węch. Książka ta całkowicie odmieni
podejście marketerów do kwestii brandingu
Charlie Bell,
dyrektor generalny i prezes McDonald"s Corporation
Martin Lindstrom ma prawdziwy talent do tworzenia wielkich koncepcji. W swojej nowej
książce przedstawia innowacyjne rozwiązania, posługując się przy tym autentycznymi
przykładami działań podejmowanych przez firmy z całego świata. Niniejsza książka
pokazuje świat brandingu w zupełnie nowym świetle
Alex Hungate,
dyrektor ds. marketingu, Reuters Group
Książka ta dostarcza mnóstwa bezcennych pomysłów na ożywienie własnej marki
Philip Kotler, z przedmowy
Jedynym źródłem i kryterium poznania rzeczywistości są zmysły
Protagoras z Abdery
Zwykły marketing się kończy. Książki na jego temat sprzedają się średnio, a
każdy w firmie uważa się za fachowca w zakresie prowadzenia promocji. Klienci
uodpornili się już na reklamy telewizyjne i akcje przeprowadzane w hipermarketach. W
dodatku co roku na sklepowych półkach pojawia się kilka tysięcy nowych marek, które
trzeba jakoś przedstawić konsumentom. Specjaliści ds. marketingu stają na głowie,
żeby przykuć ich uwagę.
Marki tracą swoją moc przyciągania, ponieważ są do siebie łudząco podobne -- i w
swoich funkcjach, i w sposobie komunikacji. Większość z nich funkcjonuje na
płaszczyźnie 2D, odwołując się jedynie do dwóch zmysłów - wzroku i słuchu
(powtarzanego do znudzenia jednego przekazu). Tymczasem człowiek działa najskuteczniej i
jest najbardziej otwarty na bodźce zewnętrzne, kiedy sygnał dociera do niego wszystkimi
pięcioma ścieżkami. Wyniki badań dowodzą, że aż 75% naszych emocji stymulowanych
jest przez dobiegające do nas zapachy.
Sensualność jest przedłużeniem naszej pamięci i odwołuje się bezpośrednio do
naszych emocji. Wykorzystanie wszystkich pięciu zmysłów okazało się niezwykle
skutecznym sposobem przekonywania ludzi do rytuałów związanych z wiarą. Przypomnij
sobie tylko to migotanie świec, zapach kadzidła, płynące z chóru hymny pochwalne,
ceremoniał, uroczyste stroje, a nawet specjalne potrawy. Religie to najlepiej zarządzane
marki!
Aby wprowadzić swoją markę w kolejne dziesięciolecie XXI wieku, musisz
stworzyć dla niej zupełnie nowy fundament -- coś w rodzaju Brand 2.0:
- Rozbij Swoją Markę - tworzenie rozpoznawalnej linii, nawet bez użycia logo.
- Rytuały marki - wykorzystanie doświadczeń religijnych w marketingu.
- Budowanie Marki Sensorycznej - tworzenie trwałej więzi z konsumentem.
- Od dwumiarowego do pięciowymiarowego kreowania marki - wykorzystanie wszystkich
pięciu zmysłów.
Spis treści:
Przedmowa (9)
1. Branding nieustannie ewoluuje (11)
2. Niektórym firmom się udaje (19)
3. Rozbicie marki (55)
4. Od brandingu 2D do brandingu 5D (87)
5. Stymulacja, wzmocnienie i budowanie więzi - kształtowanie marki zmysłowej (129)
6. Badania zmysłowe (173)
7. Religia marki - wnioski (205)
8. Branding - ujęcie holistyczne (241)
Projekt badawczy (263)
Kilka słów od badacza (267)
Podziękowania (271)
Skorowidz (275)
O autorze (285)
288 stron, A5, oprawa miękka