To pierwsza na polskim rynku! pozycja wydawnicza, która porusza tematykę
merchandisingu z perspektywy właściciela lub kierownika sklepu ogólnospożywczego.
Autor przedstawia w niej szereg zasad i reguł merchandisingowych, sprawdzonych na
wszystkich rynkach europejskich przy kształtowaniu przestrzeni sprzedaży sklepów
samoobsługowych. Dzięki lekturze tego poradnika możesz dowiedzieć się, jak w
dzisiejszych czasach toczyć skuteczną walkę o klienta nie za pomocą wyniszczającej
wojny cenowej, lecz poprzez organizację powierzchni handlowej w taki sposób, aby klient
lubił kupować właśnie u Ciebie.
Dotyka również problematyki zachowań konsumenckich oraz procesów zarządzania
kategorią (category management) w takim zakresie, w jakim jest to niezbędne w
dzisiejszych realiach właścicielom lub kierownikom sklepów w Polsce.
Atutem poradnika jest z jednej strony pokazywanie mechanizmów i wzorców funkcjonowania
nowoczesnej placówki handlowej, a z drugiej zaś konkretne przykłady ich praktycznych
zastosowań w polskich sklepach. Dzięki temu mamy do czynienia z poradnikiem, według
którego każdy właściciel lub kierownik sklepu może sam określić swoją strategię
merchandisingową, aby następnie przejść do projektowania ekspozycji według dokładnie
opisanych przykładów, popartych autentycznymi danymi sprzedażowymi.
Dzięki tej książce:
• dowiesz się, na czym polega tajemnica sukcesu najlepszych polskich
sklepów spożywczych i sklepów z produktami szybko zbywalnymi (z branży FMCG)
• dowiesz się, jak skutecznie konkurować bez obniżania cen Twoich produktów
• dowiesz się, jak klienci kupują i w jakich sklepach czują się doskonale
• dowiesz się, jak od podstaw zbudować nowy sklep lub zmienić aranżację
istniejącego, by maksymalnie podnieść sprzedaż
• odkryjesz realne przykłady z polskiego rynku oraz rzeczywiste dane sprzedażowe.
Witold Urbański jest praktykiem zakupów i sprzedaży w nowoczesnej
dystrybucji w Polsce. Podczas swojej blisko 20-letniej kariery w branży dóbr szybko
zbywalnych był m.in. odpowiedzialny za wprowadzenie na rynek detaliczny marki własnej
Koncernu Metro AG (marka „TIP” - Tanie i pewne). Pracował w Dziale Zakupów w Grupie
Metro A.G. na stanowiskach Kupca i z - cy Dyrektora Działu Zakupów. Odpowiadał za
aranżację powierzchni sprzedaży sklepów „real”. Współtworzył wspólne struktury
zakupowe Grupy Metro w Polsce (Metro Group Buying).
Obecnie jest właścicielem firmy konsultingowej „Witold Urbański Eksperci
Sprzedaży” (www.ekspercisprzedazy.edu.pl) oraz Członkiem Zarządu Polskiego
Stowarzyszenia Zarządzania Sprzedażą.
Spis treści:
Rozdział 1: Kupuję w tym sklepie, ponieważ …
Rozdział 2: Sklep przyjazny, czyli jaki?
Rozdział 3: Sześć złotych zasad merchandisingu
Zasada 1: Zasada Lewej Strony
Zasada 2: Zasada Najlepszej Półki
Zasada 3: Zasada Znajomości „Przeciętnego kupującego”
Zasada 4: Zasada Złudzeń Optycznych
Zasada 5: Zasada Minimum Ekspozycji
Zasada 6: Zasada czystych i niezniszczonych produktów
Rozdział 4: Żelazne reguły lokalizacji produktów
Reguła 1: Reguła Wielkości Opakowań
Reguła 2: Reguła Pionowych Bloków Kategorii
Reguła 3: Reguła Segmentacji Ekspozycji
Rozdział 5: Ekspozycje dodatkowe
Rozdział 6: Klient w sklepie
Rozdział 7: Aranżacja powierzchni sprzedaży
Zasada Pareto: zastosowanie w aranżacji półki
Rozdział 8: Zarządzanie przestrzenią sprzedaży
Rozdział 9: Podstawy category management
102 strony, oprawa miękka