Celem pracy jest przedstawienie najważniejszych zasad i technik
związanych z marketingowym zarządzaniem przedsiębiorstwem.
Punktem wyjścia jest spojrzenie na proces wymiany, który ma mieć charakter
ekwiwalentny. Oznacza to działanie na rzecz zapewnienia korzyści klientowi a
jednocześnie odpowiedniej marży dla przedsiębiorstwa. Prezentowane treści odwołują
się do zasad etyki gospodarczej, która jest podstawą ekwiwalentności wymiany, rozwoju
zrównoważonego i długofalowego.
Wieloletnia współpraca autorów z przedsiębiorstwami w charakterze
doradców, konsultantów, członków rad nadzorczych i ekspertów pozwoliła na
ilustrowanie rozważań teoretycznych konkretnymi przykładami.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I
Istota oraz zakres zarządzania i planowania marketingowego (Henryk Mruk,
Jarosław Mruk)
Rozdział II
Otoczenie przedsiębiorstwa i jego wpływ na zarządzanie marketingowe (Aleksandra
Kopczyńska)
Rozdział III
Zachowania nabywców i segmentacja (Aleksandra Kopczyńska)
Rozdział IV
Badania marketingowe (Małgorzata Michalik)
Rozdział V
Zarządzanie produktami i usługami (Aleksandra Kopczyńska)
Rozdział VI
Planowanie nowego produktu (Henryk Mruk)
Rozdział VII
Zarządzanie marką (Aleksandra Kaniewska-Sęba)
Rozdział VIII
Zarządzanie kanałami dystrybucji (Henryk Mruk, Jarosław Mruk)
Rozdział IX
Strategie cenowe (Henryk Mruk)
Rozdział X
Komunikacja pośrednia (masowa) (Aleksandra Kaniewska-Sęba)
Rozdział XI
Komunikacja bezpośrednia (indywidualna) (Aleksandra Kaniewska-Sęba)
Rozdział XII
Zarządzanie personelem (Tomasz Kopczyński)
Rozdział XIII
Planowanie i wdrażanie strategii marketingowej (Henryk Mruk)
Ważniejsze pozycje literaturowe
224 strony, A5, oprawa miękka