W otoczeniu przedsiębiorstw zachodzą coraz szybsze zmiany, tak w zakresie
technologii, jak i w sferze badań naukowych. Dynamicznym zmianom podlegają również
obszary zarządzania oraz marketingu. W natłoku obowiązków osoby zarządzające
przedsiębiorstwami mają coraz mniej czasu na śledzenie literatury. Jest to głównie
zadanie tych, którzy prowadzą badania oraz opracowują i weryfikują teorie. Od wielu
lat staramy się to czynić jako zespół pracowników naukowych, współpracujących
także z władzami oraz studentami Wyższej szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu.
Przekazując tę syntetycznie napisaną pracę, z ilustracjami praktycznymi
oraz ze wskazaniem w aneksie bogatych źródeł do własnych studiów, jako zespół
autorski pozostajemy w nadziei, że będzie ona użyteczna zarówno dla pracowników
przedsiębiorstw, jak i studentów.
Spis treści:
Wstęp
CZĘŚĆ I Marketing
HENRYK MRUK: Ewolucja koncepcji marketingu - od praktyki do teorii
HENRYK MRUK: Wartość dla klienta a kształtowanie działań marketingowych
HENRYK MRUK: Strategie wojenne w marketingu
HENRYK MRUK: Neuromarketing źródłem wyższej skuteczności działań
przedsiębiorstwa
LILIANNA NOWAK: Marketing sensoryczny
LILIANNA NOWAK: E-marketing
RENATA NESTEROWICZ: Ekomarketing
ZYGMUNT WAŚKOWSKI: Marketing sportowy jako szansa dla małych i średnich
przedsiębiorstw
CZĘŚĆ II Przedsiębiorstwo
TOMASZ KOPCZYŃSKI: Współczesne tendencje w zarządzaniu organizacjami
gospodarczymi
TOMASZ KOPCZYŃSKI: Znaczenie innowacyjnych koncepcji zarządzania dla
funkcjonowania przedsiębiorstw
HENRYK MRUK: Przywództwo czynnikiem rozwoju przedsiębiorstwa
MACIEJ KOCZERGA: Zasady budowania przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwa
AGNIESZKA SKUZA: Podstawowe składniki organizacyjnego uczenia się
MACIEJ KOCZERGA: Wartość dodana i zasady jej tworzenia
MAGDALENA STEFAŃSKA: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa a cel jego
istnienia
CZĘŚĆ III Komunikacja
HENRYK MRUK: Komunikacja marketingowa - kierunki zmian
HENRYK MRUK: Pułapki myślowe w podejmowaniu decyzji
TOMASZ WANAT: Między rozumem a sercem - rola czynników metapoznawczych
TOMASZ WANAT: Marketing a efekt placebo
ALEKSANDRA KANIEWSKA-SĘBA: Ambient media jako nowoczesny instrument komunikacji
JAROSŁAW MRUK: Promocja sprzedaży - wzrost znaczenia
RENATA NESTOROWICZ: Wykorzystanie zasad percepcji w reklamie prasowej
MAŁGORZATA MICHALIK: Kontrowersje wokół reklamy szokującej
CZĘŚĆ IV Konsumenci
HENRYK MRUK: Makrotrendy a zachowania konsumentów
LILIANNA NOWAK: Transumeryzm i trysumeryzm - nowe segmenty i zachowania
konsumenckie
LILIANNA NOWAK: Gender marketing - koncepcja i zastosowania
LILIANNA NOWAK: Model marketingowy GenderTrends
Literatura polecana
242 strony, A5, oprawa miękka