ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DECYZJE ZAKUPOWE KONSUMENTÓW A SYSTEMY KOMUNIKOWANIA


KUŚ G.

wydawnictwo: NOVAE RES , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 53.79 Twoja cena  51,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Złożoność, zmienność i rosnąca konkurencyjność rynku zmusza firmy do pozyskiwania nabywców coraz bardziej wyszukanymi (wyrafinowanymi) metodami, co w efekcie prowadzi do zasypywania konsumentów szeregiem informacji, a rynek i oferta towarowa stają się coraz mniej przejrzyste. Dynamiczne zmiany w strukturze ofert (coraz więcej nowości) pogłębiają dodatkowo ten stan rzeczy i utrudniają konsumentowi podjęcie właściwej decyzji zakupowej.

W dobie, gdy konsument przestał być biernym odbiorcą reklam czy innych działań marketingowych zachęcających go do zakupu, a stał się bardziej niż kiedykolwiek świadomym uczestnikiem rynku dążącym do „przejęcia kontroli” nad informacją o produkcie i jego oferencie, firmy zaczęły przywiązywać większą wagę do budowania z nim trwałych relacji poprzez sprawną komunikację. Współczesny konsument sam bowiem wyznacza zakres wiedzy, która jest mu niezbędna do podjęcia decyzji o zakupie, a oferent produktu powinien mu to umożliwić poprzez tworzenie zintegrowanych systemów komunikowania.

W niniejszej książce przedstawiono systemy i źródła informacji, wpływające na decyzje zakupowe konsumentów, ze szczególnym zwróceniem uwagi na występujące zróżnicowanie.

Materiał empiryczny został skonfrontowany z istniejącymi możliwościami korzystania z wielorakich źródeł informacji – zarówno tych tworzonych przez oferentów produktów, jak i tych, na które nie mają oni wpływu lub wpływają w sposób pośredni. Uwzględnia również świadomość polskich konsumentów w tym zakresie.


Spis treści:

Wstęp

Determinanty wyborów konsumenckich w świetle literatury przedmiotu
Zaangażowanie konsumenta w poszukiwanie informacji jako warunek podjęcia decyzji zakupu
Czynniki wpływające na proces decyzyjny konsumentów
Konsument zaangażowany i niezaangażowany poznawczo
Ocena dostępnych alternatyw wyboru
Ryzyko w procesie podejmowaniadecyzji zakupu
Typologia zachowań konsumentów
Czynniki ekonomiczne wpływające na decyzje zakupowe konsumenta
Dochody i ceny
Produkty
Rola informacji marketingowej w procesie decyzyjnym konsumentów
Punkty sprzedaży jako czynnik wpływający na decyzje zakupowe konsumentów
Czynniki pozaekonomiczne
Czynniki kulturowe
Czynniki społeczne
Czynniki osobiste
Czynniki psychologiczne
Źródła informacji konsumenckiej dotyczące decyzji zakupowych
Pojęcie i znaczenie komunikowania
Środki i formy komunikowania
Pojęcie i klasyfikacja
Formy komunikowania a przyswajanie treści
Modele komunikowania
Media a komunikowanie
Źródła informacji konsumenckiej w Polsce
Źródła informacji konsumenckiej tworzone przez oferentów produktów (źródła marketingowe)
Pozostałe źródła informacji konsumenckiej
Publiczne źródła informacji
Public relations jako działalność skierowana na tworzenie wizerunku firmy i źródło informacji konsumenckiej Wizerunek i tożsamość firmyjako drogowskaz konsumenckich wyborów
Wybrane narzędzia PRjako źródło informacji konsumenckiej
Ocena wpływu źródeł informacji konsumenckiej na decyzje zakupowe polskich konsumentów w świetle przeprowadzonych badań
Charakterystyka metody badań
Charakterystyka grupy badawczej Ogólna charakterystyka próby badawczej
Ocena stopnia zaangażowania konsumentów w poszukiwanie informacji przed dokonaniem zakupu
Kryteria demograficzne a poszukiwanie informacji przez konsumentów Zależność między rodzajem produktu a zaangażowaniem konsumentów w poszukiwanie informacji
Świadomość potrzeby korzystania z informacji w procesie decydowania o zakupie
Zależność między rodzajem produktu a czasem przeznaczonym na pozyskiwanie informacji Wpływ reklamy na skrócenie czasu przeznaczanego na pozyskiwanie informacji o produkcie
Źródła informacji wykorzystywane przez konsumentów w procesie decydowania o zakupie
Konsumencka ocena wpływu reklamy na proces decydowania o zakupie
Reklama szeptana i jej wpływ na decyzje zakupowe konsumentów
Inne czynniki wpływające na podejmowane przez konsumentów decyzje zakupowe
Wpływ opinii o oferencie produktów na decyzje zakupowe konsumentów
Wizerunek oferenta produktów a decyzje zakupowe
Wpływ pozytywnych i negatywnych informacji o firmie na proces decyzyjny konsumentów

Wpływ "ekologicznego wizerunku" oferenta produktów na decyzje zakupu jego produktów przez badanych konsumentów

Społeczne aspekty działalności oferenta produktów a decyzje zakupowe konsumentów

Znaczenie medialnego obrazu firmy w procesie decyzyjnym konsumentów

Świadomość roli organizacji konsumenckich w poradnictwie zakupowym

Konsumencka ocena dostępności informacji o oferencie i jego produktach na rynku polskim

Dostępność informacji o oferencie produktów Dostępność informacji o produktach

Zakończenie
Bibliografia


Załącznik 1.System ochrony praw konsumentów w krajach Unii Europejskiej

Załącznik 2.Rysunki do rozdziału 3

 


312 stron, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024