Książka Kluczowe rozmowy przedstawia rozwiązania, dzięki którym
poradzisz sobie z najtrudniejszymi i najważniejszymi rozmowami.
Dowiesz się, jak:
• przygotować się do rozmowy, gdy gra toczy się
o wysoką stawkę,
• poradzić sobie z gniewem i urazą i podjąć
skuteczny dialog,
• stworzyć bezpieczną atmosferę, w której można poruszyć
niemal każdy temat,
• przekonywać, nie obrażając przy tym rozmówcy.
Sukces w biznesie to rezultat wielu rozmów. Kluczowe z nich okazują
się niezwykle trudne. Ich stawka jest szczególnie wysoka, a przy tym wiążą się
z nimi różnice zdań oraz silne, nieprzyjemne emocje. Ludzie najchętniej unikają
takich rozmów lub prowadzą je nieumiejętnie. Niestety bez nich bieznes umiera.
Kluczowe Rozmowy to metoda, która pomaga firmom na całym świecie redukować koszty,
podnosić jakość produktów, zwiększać bezpieczeństwo pracy oraz skuteczność
realizacji najważniejszych projektów biznesowych. Wdrożyło ją ponad 300 z listy
500 największych firm publikowanej przez magazyn Forbes. Z metody Kluczowych Rozmów
korzysta już ponad 2 mln ludzi w różnych zakątkach świata.
Umiejętność prowadzenia Kluczowych Rozmów to warunek powodzenia w biznesie,
ale także w życiu prywatnym. Można ją doskonalić korzystając ze szkoleń
opracowanych przez autorów niniejszej książki. W Polsce prowadzi je VitalSmarts,
jedna z dywizji DOOR Group. Więcej na ten temat na www.VitalSmarts.pl
i www.DOOR.com.pl.
Kerry Patterson stworzył wielokrotnie nagradzany
program szkoleniowy i realizuje liczne programy wdrażania długoterminowych zmian.
W 2004 roku został laureatem prestiżowej Dyer Award, przyznawanej przez Marriott
School of Management przy Uniwersytecie Brigham Young. Jako doktorant uniwersytetu
Stanforda prowadził badania nad zachowaniami organizacyjnymi.
Joseph Grenny cieszy
się dużym uznaniem jako prelegent i konsultant. Od dwudziestu lat zajmuje się
projektowaniem i wdrażaniem projektów zmian w korporacjach. Jest również
założycielem organizacji non profit o nazwie Unitus, która zajmuje się
wspieraniem ludzi ubogich w dążeniu do ekonomicznej samodzielności.
Ron McMillan jest
cenionym prelegentem i konsultantem, a także współzałożycielem Covey
Leadership Center, w którym pełnił funkcję wiceprezesa ds. badań i rozwoju.
Ma doświadczenie w pracy z liderami różnych szczebli, począwszy od
menedżerów najniższego szczebla, a na dyrektorach korporacji skończywszy.
Poruszał z nimi między innymi zagadnienia przywództwa i rozwoju zespołu.
Al Switzler to
uznany konsultant i prelegent, który prowadził szkolenia i projekty
menedżerskie we współpracy z dziesiątkami firm z listy Fortune 500
w różnych miejscach na całym świecie. Jest członkiem kadry Executive Development
Center przy Uniwersytecie Michigan.
Przedmowa 9
Podziękowania 13
Rozdział 1. Co to jest kluczowa rozmowa? I kogo to interesuje 15
Rozdział 2. Biegłość w prowadzeniu kluczowych rozmów Siła dialogu 33
Rozdział 3. Zaczynaj z sercem Jak koncentrować się na tym, czego naprawdę
chcesz 45
Rozdział 4. Ucz się obserwować Jak dostrzec, kiedy zagrożone jest
bezpieczeństwo 63
Rozdział 5. Buduj bezpieczną atmosferę Jak budować bezpieczną atmosferę, aby
rozmawiać na każdy temat 83
Rozdział 6. Interpretuj właściwie Jak kontynuować dialog, gdy jesteś zły,
przestraszony lub urażony 113
Rozdział 7. Przekaż swój punkt widzenia Jak mówić przekonująco, ale nie
irytująco 141
Rozdział 8. Sprawdź inne punkty widzeniaJak słuchać, gdy rozmówcy wybuchają
lub zamykają się w sobie 165
Rozdział 9. Przejdź do działania Jak przekształcić kluczowe rozmowy w
działania i wyniki 187
Rozdział 10. Jak złożyć poszczególne elementy w jedną całość? Narzędzia
do przygotowań i nauki 207
Rozdział 11. No tak, ale… Rady dotyczące trudnych przypadków 223
Rozdział 12. Zmień swoje życie Jak przełożyć pomysły na nawyki?
249
O autorach 265
Indeks 267
277 stron, format 158/233, oprawa miękka