ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INTERNET KULTURA EDUKACJA


BOBROWICZ W.

wydawnictwo: VERBA , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 21.00 Twoja cena  19,95 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka "Internet - kultura - edukacja" porusza zagadnienie aktywności kulturalnej osób korzystających z nowoczesnych środków przekazu, za szczególnym uwzględnieniem Internetu. Bazując na szeroko rozumianej teorii pedagogiki kultury autor, w oparciu o przeprowadzone badania, prezentuje przemiany jakie dokonują się w sposobach spędzania czasu wolnego oraz pedagogiczne aspekty tych przemian.


Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Charakterystyczne cechy współczesnej kultury medialnej

1.1. Kultura humanistyczna a kultura techniczna - opozycja czy komplementarność?
1.2. Audiowizualność jako cecha charakterystyczna kultury medialnej
1.3. Kultura popularna - implikacje pedagogiczne  
1.4. Główne wyzwania społeczeństwa informacyjnego
1.5. Interaktywność jako cecha charakterystyczna kultury XXI wieku

Rozdział 2. Komputery i Internet w edukacji - szanse i zagrożenia

2.1. Możliwości wykorzystania komputerów w edukacji
2.2. Rodzaje usług internetowych i możliwości ich wykorzystania w wychowaniu i kształceniu      
2.3. Negatywne aspekty użytkowania technologii informacyjnej  

Rozdział 3. Miejsce i rola amatorskiej twórczości artystycznej w społeczeństwie informacyjnym

3.1. Znaczenie edukacji kulturalnej we współczesnym świecie
3.2. Miejsce i rola aktywności kulturalnej w społeczeństwie informacyjnym
3.3. Sztuka profesjonalna i sztuka amatorska w świecie nowych mediów            
3.4. Amatorska twórczość fotograficzna jako forma aktywności kulturalnej        

Rozdział 4. Główne cechy charakteryzujące badanych w korzystaniu z Internetu       

4.1. Motywy korzystania z Internetu
4.2. Najbardziej popularne formy korzystania z Internetu        
4.3. Najczęściej poszukiwane informacje w Internecie    

Rozdział 5. Aktywność kulturalna badanych użytkowników Internetu         

5.1. Usługi dostępne w Internecie a własna aktywność kulturalna internautów
5.2. Najpopularniejsze formy aktywności kulturalnej realizowanej za pośrednictwem Internetu         
5.3. Aktywność kulturalna Internautów realizowana poza cyberprzestrzenią

Rozdział 6. Edukacyjne funkcje internetowej oferty kulturalnej

6.1. Instytucjonalne i pozainstytucjonalne formy upowszechniania kultury w Internecie    
6.2. Stymulacyjna funkcja internetowej oferty kulturalnej          
6.3. Wzorotwórcze działanie internautów     
6.4. Interpersonalna funkcja internetowych grup dyskusyjnych  

Rozdział 7. Związki pomiędzy edukacyjnymi funkcjami Internetu a typem i poziomem uczestnictwa w kulturze internautów           

7.1. Internet a przemiany typu i poziomu aktywności kulturalnej
7.2. Negatywny wpływ Internetu na poziom aktywności kulturalnej        
7.3. Funkcje internetowej oferty kulturalnej w stymulacji poziomu aktywności kulturalnej internautów     

Zakończenie    

Podsumowanie wyników badań            
Wnioski dla edukacji

Bibliografia

183 strony, A5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2025