|
NAUKA A KREACJONIZM
BROCKMAN J. RED. wydawnictwo: CIS , rok wydania 2007, wydanie I cena netto: 41.00 Twoja cena 38,95 zł + 5% vat - dodaj do koszyka W głośnym artykule opublikowanym 7 lipca 2005 roku w New York Timesie kardynał
Christoph Schönborn, rzymskokatolicki arcybiskup Wiednia i bliski współpracownik
papieża Benedykta XVI, stwierdził, że Kościół katolicki sprzeciwia się teorii
ewolucji drogą doboru naturalnego. Tekst ten niemal natychmiast doczekał się przedruków
i licznych komentarzy w całej prasie światowej. Miesiąc później podczas cotygodniowej
konferencji prasowej prezydent USA George W. Bush oświadczył, że opowiada się za
nauczaniem w szkołach o teorii inteligentnego projektu, mówiąc, że jednym z zadań
edukacji jest zaznajamianie ludzi z odmiennymi szkołami myślenia. Podobny pogląd kilka
dni później wyraził senator Frost, ówczesny przewodniczący republikańskiej
większości w amerykańskim Senacie. W tym samym czasie władze kilku okręgów szkolnych
w USA podjęły decyzję o obowiązkowym nauczaniu w szkołach teorii alternatywnych dla
darwinizmu. Sprawa znalazła swój finał w sądzie.
Z próbami (jak dotąd nieudanymi) wprowadzenia przez władze państwowe tzw.
alternatywnych teorii pochodzenia życia do programów szkół publicznych mamy też do
czynienia w Europie. Rozpoczęła w roku 2003 Bułgaria, później dołączyła Serbia i
Turcja, a jesienią 2006 roku również Polska. Naukowcy z kilku innych krajów (między
innymi z Rosji) uprzedzają, że ta lista może się jeszcze rozszerzyć.
Czy rzeczywiście teoria ewolucji jest tylko jedną z możliwych teorii (i to błędną),
która za sprawą oportunistycznego spisku naukowego establishmentu i antyreligijnego oraz
materialistycznego nastawienia części środowisk naukowych zdominowała współczesny
świat? Czy naukowcy chcą cenzurować programy szkolne, by uniemożliwić wykazanie
fałszywości i niekompletności darwinizmu? Czy teoria inteligentnego projektu,
najintensywniej ostatnio promowana konkurentka teorii ewolucji, jest teorią naukową?
Jeśli tak, to czy lepiej wyjaśnia otaczający nas świat i fenomen biologicznego życia?
Czy kreacjonizm (w jakiejkolwiek postaci) stanowi naukową alternatywę dla ewolucji
drogą doboru naturalnego? A może tak naprawdę mamy do czynienia z konfliktem
ideologicznym, jedynie dla niepoznaki przebranym w naukowy kostium? Może Kościół
katolicki próbuje realizować swój plan rechrystianizacji Europy, a inne Kościoły
chrześcijańskie, a także inne wyznania w tej kwestii gotowe są zawrzeć sojusz? Na te
(między innymi) pytania odpowiada grupa szesnastu wybitnych uczonych, przedstawicieli
najróżniejszych dyscyplin, od fizyki po filozofię, których John Brockman zaprosił do
pracy nad książką Nauka a kreacjonizm
oprawa twarda, 304 strony
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|