Podręcznik przeznaczony jest dla studentów I-go i II-go stopnia kształcenia
na kierunku zarządzanie jako pomoc dydaktyczna dla przedmiotów z grupy zarządzanie i
logistyka. Książka, jako literatura uzupełniająca, może być przydatna także dla
studentów, pracowników naukowych i praktyków na innych kierunkach i specjalnościach
nauk ekonomicznych oraz na kierunkach technologicznych.
Spis treści:
Wykaz skrótów
Wstęp
Rozdział 1 (B. Pawłowska, A. Strychalska-Rudzewicz)
PODSTAWOWE POJĘCIA DOTYCZĄCE JAKOŚCI
1.1. Ewolucja rozwoju idei jakości
1.2. Pojęcie jakości: produktu, procesu, systemu
1.3. Jakość żywności i jej uwarunkowania
1.4. Systemy zapewniania jakości w organizacji
1.5. Kompleksowy System Zarządzania Jakością
1.6. Podsumowanie
Rozdział 2 (B. Pawłowska)
ANALIZA WYMAGAŃ I OCZEKIWAŃ KLIENTA NA PODSTAWIE METOD DOSKONALENIA JAKOŚCI
PRODUKTU
2.1. Orientacja konsumencka w procesie doskonalenia jakości
2.2. Metody doskonalenia jakości produktu
2.3. Etapy projektowania nowego wyrobu
2.4. Projektowanie jakości soku owocowego - praktyczne wykorzystanie metody Rozwinięcia
Funkcji Jakości
2.5. Proces doskonalenia jakości produktu spożywczego (aspekty praktyczne)
2.6. Podsumowanie
Rozdział 3 (B. Pawłowska)
WYKORZYSTANIE POLSKIEJ NAGRODY JAKOŚCI DLA BUDOWY I DOSKONALENIA ZINTEGROWANEGO
SYSTEMU ZARZĄDZANIA
JAKOŚCIĄ - STUDIUM PRZYPADKU
3.1. Kompleksowe Zarządzanie Jakością-modele zarządzania jakością
3.2. Polski kontekst Zarządzania Jakością: cel, modele PNJ/RNJ, kryteria,
oceny,procedura
3.3. Tworzenie i umacnianie idei Kompleksowego Zarządzania Jakością zawartej w
programie Polskiej Nagrody Jakości - studium przypadku
3.4. Podsumowanie
Rozdział 4 (A. Strychalska-Rudzewicz)
JAKOŚĆ W LOGISTYCZNEJ OBSŁUDZE KLIENTA
4.1. Pojęcie logistycznej obsługi klienta
4.2. Jakość logistycznej obsługi klienta
4.3. Elementy, mierniki i standardy logistycznej obsługi klienta
4.4. Logistyczna obsługa klienta a koszty
4.5. Strategie logistycznej obsługi klienta
4.6. Logistyczna obsługa klienta w świetle badań
4.7. Podsumowanie
Rozdział 5 (W. Szymanowski)
METODY WSPOMAGANIA PRZEBUDOWY RELACJI PRODUCENT -SIECI HANDLOWE NA PRZYKŁADZIE
ŻYWNOŚCI
5.1. Zadania, struktura, etapy i korzyści Efektywnej Obsługi Klienta
5.1.1. Zarządzanie popytem w koncepcji ECR
5.1.2. Zarządzanie podażą w koncepcji ECR
5.1.3. Technologie wspomagające
5 1.4. Techniki i technologie integrujące procesy
5.1.5. Charakterystyka etapów wdrażania ECR
5.1.6. Korzyści z wdrażania strategii Efektywnej Obsługi Klienta
5.2. Zarządzanie kategorią jako strategia integracji producentów z detalistami
5.3. Metodyka wdrażania zarządzania kategorią opracowana przez ECR Europa
5.4. "Dania obiadowe i przyprawy" jako przykład wdrożenia zarządzania
kategorią w sieci handlowej Tesco Polska
5.5. Ciągłe uzupełnianie zapasów jako narzędzie zarządzania podażą- produktami
5.6. Podsumowanie
Rozdział 6 (W. Szymanowski)
ORGANIZACYJNO-PRAWNE UWARUNKOWANIA JAKOŚCI
6.1. Uwarunkowania prawne systemów zapewniania jakości
6.2. Urzędowa Kontrola Jakości Żywności w Unii Europejskiej i w Polsce
6.3. Systemy zapewniania jakości żywności i ich zastosowanie na podstawie badań w
branży mleczarskiej w 2003 r
6.4. Urzędowa Kontrola Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Polsce
6.5. Studium przypadku. Produkcja pieczywa typu maca w firmie Wit-Pol
6.6. Podsumowanie
Rozdział 7 (W. Szymanowski)
MODELE, SYSTEMY I PROCEDURY WSPOMAGANIA I ŚLEDZENIA RUCHU ŻYWNOŚCI
7.1. Budowa globalnej infrastruktury identyfikacji i śledzenia ładunków w
sieciach dostaw-system GS 1
7.2. Wykorzystanie standardów EPCglobal w logistyce
7.3. Siedzenie produktów żywnościowych i odpowiedzialności
7.3.1. Specyfika i struktura Łańcucha i Sieci Dostaw Żywności
7.3.2. Geneza śledzenia i zapewniania bezpieczeństwa żywności w łańcuchach i
sieciach dostaw
7.3.3. Pojęcie traceability, jego wymogi i znaczenie dla uczestników łańcuchów i
sieci dostaw żywności
7.3.4. Wymogi i korzyści płynące z wprowadzenia zasad śledzenia i identyfikowalności
(traceability)
7.3.5. Czynniki determinujące złożoność problemu identyfikowalności w FSCN
7.4. Stan wykorzystania koncepcji śledzenia i zapewniania bezpieczeństwa w łańcuchach
dostaw żywności na podstawie badań
7.5. Zasady organizacji systemu informacyjnego śledzenia żywności oraz struktura danych
wykorzystywanych do budowy systemów śledzenia w łańcuchach i sieciach dostaw
żywności
7.5.1. Zasady organizacji systemów śledzenia w FSCN
7.5.2. Typologia systemów informatycznych w zarządzaniu łańcuchami dostaw żywności
7.6. Wspomaganie zarządzania FSCN za pomocą technologii informacyjnych i ADC
7.7. Podsumowanie
Wykaz rysunków
Wykaz tabel
302 strony, B5, oprawa miękka