ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BEZCZYNNOŚĆ ORGANU ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ


MIŁOSZ M. - W POSTĘPOWANIU ADMINISTRACYJNYM

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 108.89 Twoja cena  103,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W monografii przedstawiono teoretycznoprawna konstrukcje bezczynności organu administracji publicznej, w tym zakres występowania stanu bezczynności w postępowaniu administracyjnym, jego elementy konstrukcyjne oraz przesłanki warunkujące jego powstanie.

Dokonano także analizy instytucji prawnych, których zastosowanie wyłącza możliwość powstania bezczynności w postępowaniu administracyjnym oraz takich, które służą zwalczaniu bezczynności zaistniałej w toku postępowania.

Zaprezentowane mechanizmy powstawania stanu bezczynności pozwalają zrozumieć, w jakich przypadkach organ administracji narusza ciążący na nim prawny obowiązek realizacji przysługujących mu kompetencji, a także kiedy milczenie organu administracji publicznej jest zachowaniem zgodnym z prawem i wywołującym określone skutki prawne.

Książka skierowana jest do praktyków prawa, pracowników administracji publicznej oraz wszystkich tych, których zjawisko bezczynności organu administracyjnego może bezpośrednio dotykać.


Spis treści:

Wykaz skrótów
str. 11

Wstęp
str. 17

Rozdział I
Zagadnienie realizacji kompetencji organu administracji publicznej
str. 35


1. Uwagi wstępne
str. 35

2. Kompetencja organu administracji publicznej
str. 48

2.1. Zagadnienie kompetencji prawnej w nauce prawa
str. 48

2.2. Kompetencja ze stanowiska ogólnej teorii prawa
str. 50

2.3. Kompetencja ze stanowiska nauki prawa administracyjnego
str. 60

2.4. Konstrukcja kompetencji organu administracji publicznej
str. 73

3. Obowiązek realizacji kompetencji organu administracji publicznej
str. 82

4. Konstrukcja prawna bezczynności organu administracji publicznej
str. 92

Rozdział II
Konstrukcja prawna bezczynności organu administracji publicznej w postępowaniu administracyjnym
str. 96


1. Uwagi wstępne
str. 96

2. Stosowanie prawa administracyjnego
str. 97

3. Zakres bezczynności organu administracji publicznej w postępowaniu administracyjnym
str. 103

3.1. Postępowanie administracyjne jako proces stosowania prawa administracyjnego
str. 103

3.2. Bezczynność organu administracji publicznej w postępowaniu administracyjnym jako bezczynność w sprawie stanowiącej przedmiot postępowania
str. 110

3.3. Organ administracji publicznej jako podmiot kompetencji do stosowania prawa w postępowaniu administracyjnym
str. 121

4. Elementy konstrukcyjne bezczynności organu administracji publicznej w postępowaniu administracyjnym
str. 126

4.1. Zastosowanie ogólnej konstrukcji bezczynności organu administracji publicznej do konstrukcji bezczynności w postępowaniu administracyjnym
str. 126

4.2. Niezrealizowanie kompetencji jako przesłanka powstania stanu bezczynności organu administracji publicznej w postępowaniu administracyjnym
str. 128

4.2.1. Kompetencje organu administracji publicznej realizowane w postępowaniu administracyjnym
str. 128

4.2.2. Bezczynność w realizacji kompetencji do załatwienia sprawy stanowiącej przedmiot postępowania administracyjnego
str. 129

4.2.3. Bezczynność w realizacji kompetencji do współdziałania w sprawie stanowiącej przedmiot postępowania administracyjnego
str. 142

4.2.4. Bezczynność w realizacji kompetencji procesowych niedotyczących istoty sprawy stanowiącej przedmiot postępowania administracyjnego
str. 146

4.3. Naruszenie obowiązku realizacji kompetencji jako przesłanka powstania stanu bezczynności organu administracji publicznej w postępowaniu administracyjnym
str. 161

4.3.1. Prawny obowiązek realizacji kompetencji w postępowaniu administracyjnym
str. 161

4.3.2. Procesowe terminy realizacji kompetencji w postępowaniu administracyjnym
str. 165

4.3.3. Obowiązek sygnalizacji a bezczynność w załatwieniu sprawy
str. 175

4.3.4. Obowiązek działania bez zbędnej zwłoki a obowiązek realizacji kompetencji do załatwienia sprawy
str. 177

5. Charakter stanu bezczynności organu administracji publicznej w postępowaniu administracyjnym
str. 179

Rozdział III
Milczenie organu administracji publicznej a stan bezczynności w postępowaniu administracyjnym
str. 181


1. Uwagi wstępne
str. 181

2. Milczenie w prawie
str. 187

2.1. Zagadnienie milczenia w prawoznawstwie
str. 187

2.2. Funkcje i charakter milczenia w prawie
str. 188

2.3. Milczenie performatywne w prawie
str. 192

2.4. Milczenie organu administracji publicznej jako milczenie sprawcze
str. 196

3. Instytucja prawna milczenia w prawie administracyjnym
str. 197

3.1. Instytucja prawna milczenia organu administracji publicznej w postępowaniu administracyjnym
str. 200

3.1.1. Milczenie organu właściwego do załatwienia sprawy administracyjnej
str. 200

3.1.2. Milczenie organu współdziałającego w sprawie administracyjnej
str. 210

3.2. Instytucja prawna milczenia organu administracji publicznej poza postępowaniem administracyjnym
str. 219

3.3. Konstrukcja prawna milczenia organu administracji publicznej
str. 236

4. Instytucja milczenia organu administracji publicznej a bezczynność w postępowaniu administracyjnym
str. 244

Rozdział IV
Instytucje prawne służące zwalczaniu bezczynności organu administracji publicznej w postępowaniu administracyjnym
str. 254


1. Uwagi wstępne
str. 254

2. Instytucja dewolucji kompetencji organu administracji publicznej
str. 266

3. Środki zaskarżenia bezczynności organu administracji publicznej służące w toku postępowania administracyjnego
str. 272

3.1. Pojęcie środka zaskarżenia
str. 272

3.2. Konstrukcja prawna zażalenia na niezałatwienie sprawy w terminie
str. 274

3.3. Konstrukcja prawna zażalenia na przewlekłe prowadzenie postępowania
str. 287

3.4. Konstrukcja prawna ponaglenia w postępowaniu podatkowym
str. 292

4. Skarga na bezczynność organu administracji publicznej do sądu administracyjnego
str. 296

4.1. Kontrola działalności administracji publicznej przez sądy administracyjne oraz zakres zaskarżalnej do sądu bezczynności organu administracji publicznej
str. 296

4.2. Konstrukcja skargi na bezczynność organu administracji publicznej do sądu administracyjnego
str. 302

4.3. Niewykonywanie przez organ administracji wyroku uwzględniającego skargę na bezczynność jako sui generis bezczynność w toku postępowania administracyjnego
str. 314

5. Skarga powszechna (art. 227 k.p.a.) jako środek służący przeciwdziałaniu bezczynności w postępowaniu administracyjnym
str. 318

6. Zagadnienie skargi indywidualnej do Europejskiego Trybunału Praw Człowieka jako środka zaskarżenia bezczynności organu administracji i przewlekłości postępowania administracyjnego
str. 321

Zakończenie
str. 325

Wykaz źródeł prawa
str. 339

Wykaz orzecznictwa
str. 343

Wykaz literatury
str. 351


372 strony, A5, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024