ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ASPEKTY KULTURY WSPÓŁCZESNEJ ANALIZY I INTERPRETACJE WYBRANYCH ZJAWISK


LISOWSKA B. RED.

wydawnictwo: AH-E , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 32.89 Twoja cena  31,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pomysł na niniejszą publikację zrodził się podczas “Spotkań z kulturą współczesną”. [...] Oprócz różnorodności podjętych zagadnień (tradycja w kulturze, kultura słowa, kultura audiowizualna, reklama, komiks), teksty reprezentują zróżnicowaną formę. [...] Autorzy artykułów dokonali starań, by proponowany zbiór mógł stanowić materiał dydaktyczny, pomoc dla nauczycieli, by pomógł kształtować refleksyjną i krytyczną ocenę zjawisk współczesnej kultury. Mam nadzieję, że pozwala spojrzeć na fenomen różnorakich aspektów kultury w sposób interdyscyplinarny

(ze Wstępu).

Beacie Lisowskiej udała się trudna sztuka uczynienia książki prawdziwym podręcznikiem dla nauczycieli podejmujących w swej pracy wątki kulturoznawcze [...] omówione w tomie obszary to te sfery kultury współczesnej, z którą młodzi ludzie spotykają się najczęściej.

Problem polega na tym, że często brakuje im rozsądnego „przewodnika”, który nauczyłby ich, jak być świadomym i krytycznym odbiorcą reklamy i powiedział, dlaczego komiks jest (może być) wartościowym gatunkiem literackim. […] Nauczyciele znajdą w niej scenariusze lekcji, ale także teksty analityczne. Z wszystkich – przy odrobinie dobrej woli – mogą zrobić dobry użytek

(z recenzji prof. Andrzeja Pitrusa).


Beata Lisowska
Wstęp

I. Tradycja

Jarosław Eichstaedt
Kolekcje, wystawy i muzea. Scenariusz lekcji muzealnej

Iwona Borowińska
Historia w kamieniu zaklęta - cmentarz żydowski w Łodzi. Scenariusz zajęć z zakresu dziedzictwa kulturowego regionu łódzkiego

Andrzej Białkowski
Rekonstrukcja krajobrazu kulturowego. Projekt "Pejzaż Wszystkich Świętych"

II. Reklama

Piotr Polewski
Reklama raju - raj reklamy. Antropologiczna opowieść o raju utraconym i raju odzyskanym

Piotr Polewski
Scenariusz warsztatu edukacyjnego "Raj w reklamie"

Leszek Kuras
Wizerunek polityczny i reklama polityczna

Leszek Kuras
Warsztat: "Reklama w polityce. Reklama wyborcza - narzędzie kształtowania wizerunku politycznego"

Ewa Starzyk
Szeptucha i copywriter - o magii słowa w reklamie

Ewa Starzyk
Scenariusz warsztatu "Magia słowa w świecie reklamy"

Dorota Eichstaedt
Reklama telewizyjna i jej warsztat. Scenariusz lekcji

III. Komiks

Wojciech Birek
Bardzo krótkie wprowadzenie do wiedzy o komiksie

Ewa Starzyk
Nic nie jest oczywiste, czyli fldneur w komiksowym świecie

Ewa Starzyk
Scenariusz warsztatu "Zostań autorem komiksu"

Piotr Kasiński
Międzynarodowy Festiwal Komiksu w Łodzi

Piotr Kasiński
Scenariusz warsztatów komiksowych

IV. Sztuka filmowa

Beata Lisowska
Metamorfozy ludowego Glaukusa. Antropologiczna analiza filmu Jańcio Wodnik Jana Jakuba Kolskiego

Konrad Chmielecki
Na początku był obraz. Próba analizy filmu Lisbon Story Wima Wendersa

Arkadiusz Walczak
Scenariusz lekcji: Nie tylko słowo ma siłę na ekranie, czyli co chcieli nam pokazać twórcy filmu Elizabetht

Katarzyna Bagińska
Konspekt lekcji: "Obraz filmowy w epoce technologii cyfrowej"

V.Słowo i obraz w sieci

Paulina Majewska
Zasoby edukacyjne w Internecie

Sylwia Krakowiak
Biblioteki cyfrowe - wprowadzenie

Sylwia Krakowiak
Biblioteki, jakich nie znacie. Scenariusz zajęć bibliotecznych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych

Katarzyna Kot
Web 2.0, czyli nowe formy reklamy w Internecie

Katarzyna Bagińska
Epoka obrazu i technologii

Informacje o autorach


216 stron, A5, oprawa kartownowa foliowana

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024