ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

POLSKI MODEL ORGANIZACJI TYPU THINK TANK


ZBIERANEK P.

wydawnictwo: SCHOLAR , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 36.99 Twoja cena  35,14 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W Polsce sektor think tanków nie jest silny, ma jednak pewne cechy, które pobudzają jego żywotność. Dzieje się tak między innymi dzięki niezależności tych organizacji od partii politycznych czy wielkiego biznesu i wynikającej stąd ich wiarygodności w oczach społeczeństwa. Dziennikarze traktują model think tanku wręcz jak kamień filozoficzny posiadający magiczną moc odmiany polskiej debaty publicznej.
Aby uzyskać dostateczne zasoby finansowe, think tanki  działają w różnych dziedzinach i wciąż poszerzają zakres oferowanych „usług”, wychodząc poza tradycyjną aktywność analityczno-badawczą.

Piotr Zbieranek

Temat podjęty w tej publikacji zwraca uwagę oryginalnością i aktualnością. Piotr Zbieranek zestawia teoretyczne podejście do modelu organizacyjnego think tanku z praktycznym wymiarem tego zjawiska. Tworzy konstrukcję interdyscyplinarną, łączącą elementy socjologiczne z teoriami organizacji, elementy politologiczne z koncepcjami nauk zarządzania i elementy instytucjonalne z public policy. Autor traktuje te wzajemne zapożyczenia jako wartościowy wkład w wypracowanie metody opisu zjawiska do tej pory niezbadanego. Książka może przyczynić się do upowszechnienia i wykorzystania w innych analizach socjologicznych i politologicznych tematyki modelu organizacyjnego think tanków.

dr hab. Stanisław Mocek


Spis treści:

Wstęp Stanisław Mocek
Wprowadzenie

Rozdział I. Think tank jako specyficzny typ organizacji
Organizacje typu think tank - ogólna charakterystyka
Historyczna ewolucja organizacji typu think tank
Współczesne zróżnicowanie zjawiska think tanków

Rozdział II. Umiejscowienie think tanków w ramach systemu społeczno-poiitycznego
Ramy paradygmatyczne prowadzonych studiów teoretycznych i badań empirycznych
Funkcjonalność think tanków w ramach systemu społecznego
Teoria społeczeństwa obywatelskiego oraz systemu demokratycznego w świetle problematyki think tanków

Rozdział III. Anglosaski model organizacji typu think tank
Ogólna struktura sektora oraz elementarne cechy formalne modelu
Cechy charakterystyczne modelu organizacyjnego anglosaskiego think tanku
Podstawowe funkcje i mechanizmy wpływu ukierunkowane na ich wypełnienie
Specyficzne produkty oraz strategie marketingowe wykorzystywane przez think tanki
Strukturalny kontekst funkcjonowania

Rozdział IV. Struktura polskiego sektora think tanków i formalno-konstytutywne cechy przynależnych do niego organizacji. Studium empiryczne
Metodologiczne podstawy prowadzonych badań empirycznych
Ogólna struktura sektora oraz elementarne cechy formalne modelu
Cechy charakterystyczne modelu organizacyjnego polskiego think tanku

Rozdział V. Struktura polskiego sektora organizacji typu think tank. Studium empiryczno-porównawcze
Podstawowe funkcje i mechanizmy wpływu ukierunkowane na ich wypełnienie
Specyficzne produkty oraz strategie marketingowe wykorzystywane przez think tanki
Kontekst strukturalny funkcjonowania
Weryfikacja przyjętych hipotez badawczych w świetle zgromadzonego materiału empirycznego

Zakończenie. Implikacje natury teoretycznej i praktycznej wypływające z przeprowadzonych studiów

Bibliografia
Spis tabel i wykresów
Załączniki


272 strony, Format: 15.0x21.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024