Ludzie znajdują się w stanie ciągłego procesu komunikowania się z innymi. Przez
ten proces inicjują, podtrzymują, zrywają i zmieniają swe stosunki interpersonalne,
definiują swą sytuację społeczną wzajemne role i zadania, określają swe pragnienia
i aspiracje, kształtują siebie, oraz starają się wywierać wpływ na innych. Ten
podstawowy proces społeczny jest wszechobecny, jego przebieg określa jakość życia.
Jednak często bywa zakłócony przez różnorodne czynniki, takie jak odmienność wiedzy
o świecie, rozbieżności systemów wartości czy nieumiejętne wykorzystywanie
różnorodnych środków porozumiewania się. Podstawowy cel tej książki to
uwrażliwienie Czytelnika na rolę, jaką udana komunikacja pełni w wyznaczaniu jakości
społecznych relacji oraz przedstawienie teoretycznych i empirycznych podstaw lepszego
kształtowania kontaktów między ludźmi poprzez wzrost umiejętności komunikacyjnych.
Zbigniew Nęcki, profesor nauk humanistycznych, ukończył studia
psychologiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim. Obecnie jest kierownikiem Katedry
Psychologii Stosunków Międzyludzkich w Instytucie Zarządzania Uniwersytetu
Jagiellońskiego. Od 1975 roku zajmuje się problematyką komunikacji i relacji
międzyludzkich - z tego zakresu opublikował sześć książek i ponad sto artykułów.
Poza pracą naukowo-dydaktyczną prowadzi szeroką działalność popularyzatorską w
radiu i telewizji. Jest cenionym praktykiem w zakresie treningów negocjacyjnych i
menedżerskich. Ma doskonałą orientację w światowych trendach badawczych w zakresie
komunikacji społecznej - wygłaszał referaty i prowadzi wykłady w widu ośrodkach
akademickich zagranicą m.in.: w Stanach Zjednoczonych Indiach, Meksyku, Tajlandii i wielu
krajach Europy.
256 stron, miękka oprawa