Dzisiejsze szybko zmieniające się miejsca pracy są tyglem emocji w stopniu, w jakim
nigdy dotąd nie były. W tak stresującym środowisku nawet drobne zmiany mogą
wywoływać silne pod względem emocjonalnym reakcje. Duże zmiany, jak zwiększanie
obciążenia zespołu pracującego nad danym projektem lub zmniejszenie świadczeń dla
personelu, mogą jeszcze bardziej wpłynąć na to, co pracownicy sądzą o swojej pracy,
oraz mieć bezpośrednie przełożenie na ich osiagnicia zawodowe.
W książce "Toksyczne emocje w pracy i jak można sobie z nimi
radzić" Peter Frost bada, jak emocje oddziałują na miejsce pracy.
W normalnych warunkach prowadzenia biznesu każda organizacja generuje pewną
ilość bólu emocjonalnego - lub pewien poziom toksyczności - który dotyka wszystkich
jej członków. Jednak Frost dowodzi, że menedżerowie i dyrektorzy mogą nauczyć się
skutecznie (także poprzez okazanie współczucia) radzić sobie z toksycznymi emocjami,
zanim pracownicy się wypalą i zaczna popadać w zniechęcenie.. Frost odnajduje
źródła bólu emocjonalnego i bada sposoby jego łagodzenia w miejscu pracy. Mimo że
zajmowanie się emocjonalnymi toksynami może być tak samo groźne jak praca z fizycznymi
toksynami, Frost odkrywa, że pilne ćwiczenia mogą pomóc menedzerom i dyrektorom lepiej
zrozumieć emocjonalne podstawy dynamiki w biurach oraz lepiej na nie zareagować.
Spis treści:
Rozdział 1
Ból emocjonalny w organizacjach
Rozdział 2
Źródła toksyczności w organizacjach
Rozdział 3
Praca koordynatora toksyn
Rozdział 4
Jaką cenę płaci koordynator toksyn?
Rozdział 5
Jak uzdrowić koordynatorów?
Rozdział 6
Na wspólnej płaszczyźnie
Co mogq zrobić koordynatorzy oraz ich organizacje?
Rozdział 7
Szefowie zarządzający bólem
Rozdział 8
Firma kierująca się współczuciem
Jak zaplanować reakcję na ból?
Rozdział 9
Patrząc przez pryzmat bólu
Przypisy
O Autorze
299 stron, A5, miękka oprawa