Jak się uczymy? Jaki wpływ stres i sen ma na nasze mózgi? Dlaczego
wielozadaniowość jest mitem? Dlaczego tak łatwo zapominamy? Dlaczego tak ważne jest
powtarzanie świeżo nabytej wiedzy? Czy to prawda, że mężczyźni i kobiety różnią
się mózgami?
Dr John Medina dzieli się swymi spostrzeżeniami na temat tego, jak neurobiologia
mogłaby wpłynąć na sposób, w jaki uczymy dzieci i pracujemy. W każdym rozdziale
opisuje jedną zasadę mózgu – czyli to, co naukowcy na pewno wiedzą o działaniu
naszego mózgu – a następnie podsuwa pomysły, które mogłyby zmienić nasze życie
codzienne.
Dzięki tej książce odkryjesz m.in.: że ćwiczenia fizyczne poprawiają
zdolności poznawcze, że wspomnienia są ulotne i łatwo ulegają wypaczeniu, że sen
jest nieodłącznie związany ze zdolnością do nauki a wzrok jest najsilniejszym ze
zmysłów, a także że stres zmienia sposób, w jaki się uczymy. Na koniec będziesz
wiedział, jak naprawdę działa mózg – i jak najlepiej z tej wiedzy skorzystać.
Dr John Medina
Jest rozwojowym biologiem molekularnym. Przez wiele lat pracował jako konsultant do
spraw badań naukowych w przemyśle farmaceutycznym oraz biotechnologicznym. Jego
zainteresowania zawodowe skupiają się przede wszystkim wokół roli genów w rozwoju
ludzkiego mózgu oraz genetycznego podłoża chorób psychicznych. Medina pracuje naukowo
zarówno na Seattle Pacific University, gdzie kieruje instytutem badawczym Brain Center
for Applied Learning Research, jak i na wydziale bioinżynierii na University of
Washington School of Medicine. Jest autorem książek “Zegar życia. Dlaczego się
starzejemy? Czy można cofnąć czas?” (2001), “Genetyczne piekło” (2003).
264 strony, oprawa miękka