Prezentowany poradnik stanowi propozycję dla wszystkich, którzy
przymierzają się do zmian w swoim życiu zawodowym, szukają pracy, przekwalifikowują
się, chcą awansować lub pragną po prostu poświęcić więcej refleksji swoim sukcesom
i porażkom w tym obszarze życia.
W przystępny sposób opisuje, jak można wykorzystać proste narzędzia z
obszaru public relations dla osiągania własnych celów zawodowych, jak planować
karierę, jak wdrażać te plany w życie i jak je weryfikować.
Książka przeprowadza czytelnika przez proces szukania lub zmiany pracy krok po kroku,
dając po drodze cenne i ciekawe wskazówki do wykorzystania „od ręki”. Zawiera też
wiele praktycznych ćwiczeń, które pomogą każdemu czytelnikowi lepiej poznać swój
sposób funkcjonowania w obszarze życia zawodowego i skłonić każdego do refleksji.
Refleksja ta będzie pierwszym krokiem do wprowadzania zmian i bardziej świadomego
zarządzania sobą na rynku pracy.
Spis treści:
Wstęp, czyli dlaczego chcesz przeczytać tę książkę?
Rozdział 1. Co to PR i po co ci wiedza na jego temat?
1.1. Był sobie PR… skąd się wziął, a może zawsze tu był?
1.2. PR, czyli public relations, czyli o co tu właściwie chodzi
1.3. Jak przebić się przez infoglut?
1.4. Dlaczego potrzebujesz PR-u, a nie reklamy?
1.5. Spinning wizerunku – rozkręcanie czy zmyślanie?
Rozdział 2. Czy wiesz, że cały czas stosujesz autoprezentację i kreujesz swój
wizerunek?
2.1. Jaki jest Twój lejtmotiv?
2.2. I tak nie pozbędziesz się wizerunku, więc zadbaj o niego
Jak ocenić, jaka/jaki jestem i zmienić się na lepsze?
2.3. Jak komunikować się bez korków, objazdów i kolizji, trafiając prosto do celu?
2.3.1. Podstawowy model komunikacji
2.3.2. 3 poziomy komunikatu
Rozdział 3. Jak zaplanować i wdrożyć własną kampanię PR na rynku pracy?
3.1. Krok 1. Dobry plan to podstawa
3.2. Krok 2. Jak ważne jest zrozumienie Twojego odbiorcy, jak odpowiedzieć na jego
potrzeby?
3.3. Krok 3. Poznaj siebie i dowiedz się, czy potrzebujesz krawatu
3.4. Krok 4. Jak poznać i oswoić konkurencję?
3.5. Krok 5. Jak dobrze określić swoje cele?
3.6. Krok 6. Jakie narzędzia masz do dyspozycji?
3.6.1. Jak napisać cv i list motywacyjny?
3.6.2. Jak dobrze przygotować się do rozmowy o pracę?
3.6.3. Co i jak robić w Internecie?
3.6.4. Dlaczego i jak dbać o relacje?
3.6.5. Co to znaczy dobry timing przy poszukiwaniu pracy?
Rozdział 4. Czy opłaca się być grzeczną/grzecznym szukając pracy?
4.1. Jak się witać i jak się żegnać w e-mailu, przez telefon i na spotkaniu?
4.2. Twoje dokumenty są Twoją „wizytówką”
4.3. Jak grzecznie dyskutować?
4.4. Co to znaczy być niegrzecznym?
Rozdział 5. Na jakie problemy możesz natrafić przy poszukiwaniu pracy i jak
sobie z nimi radzić?
5.1. Mam słabe strony i nie zawaham się ich użyć!
5.2. Z jakimi sztuczkami erystycznymi możemy się spotkać podczas rozmowy o pracę i jak
sobie z nimi radzić?
5.2.1. Argumentum ad baculum, czyli metoda kija
5.2.2. Argumentum ad hominem, czyli „szukanie dziury w całym”
5.2.3. Teza lub antyteza, czyli „i tak źle i tak niedobrze”
5.2.4. Exemplum in contrarium, czyli latająca ryba
5.2.5. Argumentum ad verecundiam – czyli siła autorytetu
5.2.6. Retorsio argumenti, czyli „odwracanie kota ogonem”
5.2.7. Uogólnienie – każdy i zawsze, czyli kto i kiedy?
5.2.8. Trudne pytania – jak na nie odpowiadać?
5.3. Z jakimi technikami wpływu społecznego możesz się spotkać w trakcie rozmowy o
pracę i jak sobie z nimi radzić?
5.3.1. Stopa w drzwiach
5.3.2. Drzwi przed nosem
5.3.3. Niska piłka
5.3.4. Huśtawka emocjonalna
5.4. Postawy skazane na porażkę zarówno w PR, jak i przy poszukiwaniu pracy
5.4.1. Mentor
5.4.2. Ksobny paranoik
5.4.3. Księżniczka/Książe w oblężonej twierdzy
5.4.4. Desperat gotowy na wszystko
5.4.5. Bezbłędny rycerz
5.4.6. Mistrz zewnętrznej atrybucji
5.4.7. Mistrz kolejnej szansy
5.5. Kilka porad zaczerpniętych z PR kryzysowego
Zakończenie
Odpowiedzi do ćwiczeń
Bibliografia
Spis ramek – definicje i ciekawostki
135 stron, oprawa miękka