ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 77.50 73,63   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WYZWANIA ROZWOJOWE MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW


ZAKRZEWSKA-BIELAWSKA A. RED.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 77.50 Twoja cena  73,63 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Celem publikacji jest przedstawienie aktualnych wyzwań rozwojowych, jakie stoją przed małymi i średnimi przedsiębiorstwami wobec wzrostu ich innowacyjności, nowych technologii i kryzysu gospodarczego.

Praca składa się z 20 opracowań, w ramach których omówiono następujące problemy:

- działalność innowacyjną sektora MSP w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej,
- determinanty rozwoju przedsiębiorczości innowacyjnej,
- specyfikę zarządzania małą firmą innowacyjną,
- zarządzanie sieciowe a innowacyjność organizacji,
- wpływ technologii na innowacyjność sektora MSP,
- wpływ kryzysu gospodarczego na funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw,
- kształtowanie kompetencji przedsiębiorców i kapitał intelektualny sektora MSP w dobie kryzysu.

Poruszane w ramach niniejszej monografii zagadnienia teoretyczne są bogato ilustrowane wynikami badań i przykładami praktycznymi. Dlatego też polecana jest nie tylko środowiskom naukowym i studentom zarządzania, ale także właścicielom i kadrze menedżerskiej małych i średnich przedsiębiorstw oraz doradcom i konsultantom świadczącym usługi dla firm tego sektora.


Spis treści:

Wprowadzenie

Część I. Innowacyjność i jej rozwój w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw

1. Innowacyjność MSP w Polsce i wybranych krajach UE
Aneta Masternak-Janus

2. Innowacyjność w działalności małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
Justyna Marjańska

3. Ocena innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw sektora ICT
Agnieszka Zakrzewska-Bielawska

4. Badanie poziomu innowacyjności w przedsiębiorstwach produkujących wyroby dla budownictwa. Studia przypadków
Anna Wójcik-Karpacz

5. Innowacje instrumentem rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
Jerzy Baruk

6. Systemowe, instytucjonalne, organizacyjne i społeczne uwarunkowania innowacyjności polskich MSP
Lechosław Cichowski

Część II. Sieć, projekt, produkt w zarządzaniu małą firmą innowacyjną

7. Firma innowacyjna w sieci
Stanisław Łobejko, Alicja Sosnowska

8. Zarządzanie sieciowe a innowacyjność przedsiębiorstw
Andrzej Pomykalski, Robert Blaźlak

9. Zarządzanie projektami w podwyższaniu konkurencyjności i innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw
Barbara Bojewska

10. Zarządzanie innowacyjnym projektem w małym przedsiębiorstwie – studium przypadku
Grzegorz Krzos

11. Innowacyjne projektowanie produktu
Tomasz Goszczyński

Część III. Technologia a innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw

12. Strategia technologiczna jako wyznacznik wzrostu innowacyjności przedsiębiorstw sektora MSP
Paweł Filipowicz

13. Metoda poszukiwania nowych technologii
Andrzej Masiarek

14. Innowacyjność a wzrost przedsiębiorstw z sektora MSP w dziedzinach wysokiej technologii w kontekście ich wewnętrznej zdolności innowacyjnej
Edward Stawasz

15. Zarządzanie wiedzą w organizacji z użyciem hybrydowego systemu ekspertowego
Krzysztof Michalik

Część IV. Małe i średnie firmy w dobie kryzysu gospodarczego

16. Funkcjonowanie średnich firm w okresie spowolnienia i kryzysu gospodarczego
Agnieszka Sawicka

17. Polskie MSP wobec dekoniunktury gospodarczej 2007–2010 – studium przedsiębiorstw Pomorza Zachodniego
Aneta Zelek, Grażyna Maniak

18. Innowacyjność jako czynnik rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w okresie spowolnienia gospodarczego
Renata Strzelecka

19. Kapitał intelektualny sektora MSP (spółek NewConnect) w dobie kryzysu
Marlena Smuda

20. Kształtowanie kompetencji przedsiębiorców i kadr menedżerskich małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach kryzysu finansowego
Mirosława Kwiecień, Beata Iwasieczko


331 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024