ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOMPENDIUM ZARZĄDZANIA SZKOLENIAMI


KOPIJER P.

wydawnictwo: ACADEMICA , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 57.80 Twoja cena  54,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kompendium zarządzania szkoleniami

Praktyczny przewodnik po inwestycjach w rentowność kapitału kompetencyjnego


Pozycja, która zainteresuje każdą osobę związaną zawodowo ze szkoleniami. Jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku na praktyczny przewodnik, dający receptę nie tylko, jak zrobić dobre szkolenie, ale jak zrobić szkolenie, aby uzyskać zaplanowany efekt.

Praktyczność tej pozycji jest jej największą zaletą. Jej konstrukcja rzeczywiście zgodnie z tytułem dostarcza czytelnikowi-praktykowi w jednym miejscu całej wiedzy i narzędzi niezbędnych do przejścia przez kompletny proces rozwoju kompetencji w organizacji krok po kroku. Autor zawarł w niej swoje doświadczenia z kilkunastu lat zarządzania szkoleniami w różnych organizacjach. Niewątpliwym atutem jest polski grunt tych doświadczeń.

Zebrana tu wiedza i praktyka pozwoli zarówno na stworzenie od podstaw profesjonalnego systemu szkoleniowego spełniającego wymogi dzisiejszego rynku, jak też na kompleksowy audyt i usprawnianie tych systemów, które już funkcjonują, ale wciąż nie spełniają oczekiwań organizacji.


Spis treści:

Od autora

Rozdział I.
Wprowadzenie
1.1.Podstawowe pojęcia
1.2.Kanony procesów szkoleniowych
1.2.1.Model Donalda Kirkpatricka
1.2.2.Model Dziesięcioetapowego Procesu Szkolenia
1.3.Model SEBc (Szkolenia Efektywnego Biznesowo)

Rozdział II.
Diagnoza potrzeb szkoleniowych
2.1.Cztery klasyczne podejścia do systemu IPS
2.2.Wady i zalety różnych podejść do systemu
2.3.Struktura RPS (Rocznego Planu Szkoleń)

Rozdział III.
Proces realizacji projektu szkoleniowego
3.1.Analiza potrzeby szkoleniowej
3.2.Zdefiniowanie celów
3.3.Wybór optymalnego sposobu realizacji
3.3.1.Wybór wykonawcy programu dydaktycznego
3.3.2.Wybór miejsca i formy realizacji zajęć szkoleniowych oraz metodologii programu dydaktycznego
3.4.Projektowanie projektu szkolenia i procesu oceny
3.5."Odprawa" przed szkoleniem
3.6.Realizacja programu zajęć dydaktycznych
3.7.Planowanie działań wdrożeniowych
3.8.Monitoring i wspieranie wdrażania kompetencji w pracy
3.9.Ocena etapu wdrożenia
3.10.Ocena efektywności i skuteczności całego projektu

Rozdział IV.
Ocena rentowności inwestycji szkoleniowych
4.1.Wprowadzenie do tematyki rentowności szkoleń i Modelu ROI J.J. Philipsa
4.2.Jak bezpiecznie zacząć mierzyć ROI?

Rozdział V.
Pozyskiwanie zaangażowania kadry menedżerskiej w procesie szkoleniowym
5.1.Cztery metarole kadry kierowniczej
5.2.Czego potrzebuje menedżer, żeby w pełni zaangażować się we wsparcie procesu szkoleniowego?

Rozdział VI.
Promowanie kultury organizacyjnej wspierającej rozwój kompetencji
6.1.Przykładowe sposoby promowania proszkoleniowej kultury organizacyjnej

Rozdział VII.
Strategia i polityka szkoleń
7.1.Wprowadzenie pojęciowe
7.2.Proces strategiczny i jego elementy

Rozdział VIII.
Audyt efektywności polityki szkoleń i ciągłe jej doskonalenie
8.1.Wprowadzenie, czyli po co przeprowadzać audyt
8.2.Struktura i porządek w audycie
8.3.Wymiary audytu - Pięć kluczowych procesów polityki szkoleniowej
8.4.Rynkowe Benchmarki

Rozdział IX.
Zalecenia wdrożeniowe dla profesjonalnych menedżerów szkoleń
9.1.Cztery strategie transformacji polityki szkoleniowej na bardziej probiznesową
9.1.1.Testuj na małym poligonie
9.1.2.Poszukaj "przyjaciela" na agenta zmiany
9.1.3.Zanim postawisz ściany, zadbaj o solidny fundament
9.1.4.Biznesowe argumenty "zawsze górą"
9.2.Matryca wpływu projektu szkoleniowego na efekty biznesowe

Kilka słów o autorze i źródłach

Spis załączników

Wybrana literatura

Indeks kluczowych pojęć i terminów


200 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024