Do zrozumienia naszej codzienności niezbędne jest uchwycenie mechanizmów
funkcjonowania nauki i techniki. Tak jak w ciągu ostatnich trzydziestu lat radykalnej
przebudowie uległ socjologiczny obraz współczesności, tak samo – a może bardziej
– zmieniły się sposoby postrzegania nauki oraz jej wytworów.
Laboratoria w działaniu oferują doskonałą mapę owych przemian, a
jednocześnie przedstawiają oryginalną wizję nauki i techniki w działaniu.
Łukasz Afeltowicz (ur. 1982 r.) absolwent toruńskiej socjologii i
filozofii. Jego zainteresowania obracają się wokół problematyki socjologii wiedzy oraz
kognitywnych studiów nad nauką i technologią. W 2010 roku obronił doktorat w
Instytucie Filozofii UMK. Publikował m.in. na łamach „Studiów Socjologicznych” i
„Zagadnień Naukoznawstwa”. Aktualnie prowadzi studia skoncentrowane na problematyce
inżynierii społecznej oraz badania w ramach EURATOM nad społeczną percepcją
technologii fuzyjnych.
246 stron, oprawa twarda