ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TRENING ASERTYWNOŚCI W KSZTAŁCENIU PEDAGOGICZNYM


ZUBRZYCKA-MACIĄG T.

wydawnictwo: UMCS , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 34.70 Twoja cena  32,97 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Asertywność traktuje się jako jeden z podstawowych wyznaczników kwalifikacji zawodowych nauczycieli i wychowawców.

Rozwijanie umiejętności asertywnych sprzyja bowiem przezwyciężaniu problemów nerwicowych, budowaniu zdolności samokontroli i odporności na stres oraz kształtowaniu umiejętności skutecznego i konstruktywnego funkcjonowania interpersonalnego.

Powszechnie uważa się, że gotowość do przejawiania zachowań asertywnych stanowi istotny warunek zdrowia psychicznego człowieka. Zamieszczony w pracy empirycznie zweryfikowany program rozwijania asertywności jest metodyczną propozycją dla osób profesjonalnie zajmujących się doskonaleniem umiejętności psychospołecznych pedagogów. Książka adresowana jest również do wszystkich osób pragnących rozwijać własne umiejętności asertywne, w szczególności zaś do nauczycieli i wychowawców, dla których pedagogiczne "bycie" wobec drugiego człowieka jest znaczącą wartością. Z myślą o nich obecne wydanie publikacji zostało wzbogacone o materiały służące do autodiagnozy asertywności pedagoga.


WSTĘP

CZĘŚĆ I.TEORETYCZNE PODSTAWY ASERTYWNOŚCI

I.Ogólna charakterystyka asertywności
1.Pojęcie asertywności
2.Asertywność jako umiejętność społeczna
3.Rodzaje asertywności
4.Uwarunkowania asertywności
5.Podsumowanie

II.Asertywność w wybranych podejściach teoretycznych
1.Asertywność według założeń teorii uczenia się
2.Asertywność według założeń teorii poznawczych
3.Asertywność według założeń orientacji humanistycznych
4.Asertywność według koncepcji behawioralno-poznawczo-fenomenologicznej
5.Podsumowanie

III. Asertywność w praktyce pedagogicznej
1.Znaczenie asertywności w pracy pedagogicznej
2.Sposoby rozwijania asertywności u wychowanków przez nauczycieli-wychowawców.
3.Podsumowanie

CZĘŚĆ II.TRENING ASERTYWNOŚCI

IV.Trening asertywności i jego skuteczność
1.Psychospołeczna rola treningu asertywności
2.Opis treningu asertywności
3.Wyniki badań nad skutecznością treningu asertywności.
4.Podsumowanie

V.Rozwijanie asertywności w kształceniu pedagogicznym
1.Cele rozwijania asertywności w kształceniu pedagogicznym
2.Techniki rozwijania asertywności w kształceniu pedagogicznym..
2.1.Behawioralne techniki modyfikacji zachowania
2.2.Poznawcze techniki modyfikacji zachowania
2.3.Inne techniki modyfikacji zachowania
3.Scenariusze zajęć rozwijających asertywność u pedagogów
4.Podsumowanie

CZĘŚĆ III. EWALUACJA

VI.Strategia badań własnych
1.Cel badań i problemy badawcze
2.Metoda i techniki badawcze
3.Organizacja badań i osoby badane

VII.Wyniki badań nad skutecznością rozwijania asertywności u studentów pedagogiki
1.Gotowość do zachowań asertywnych
2.Poziom samooceny studentów
3.Poziom samoakceptacji
4.Opinie o zajęciach osób badanych
5.Trwałość zmian w zakresie gotowości do zachowań asertywnych.
6.Podsumowanie

ZAKOŃCZENIE I WNIOSKI.

ANEKSY. Materiały do autodiagnozy asertywności dla nauczycieli i wychowawców.
Aneks nr 1. Określenie własnych granic
Aneks nr 2. Kwestionariusz asertywności dla nauczycieli i wychowawców
(do wykorzystania w scenariuszu II)

BIBLIOGRAFIA


178 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024