ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

POPKULTURA POP CZY KULTURA?


BOGUSŁAWSKA J.

wydawnictwo: NOVAE RES , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 31.10 Twoja cena  29,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kiedy popkulturowe produkcje, takie jak Lśnienie Kinga, film Mała Miss czy seriale Californication i Czysta krew, niosą ze sobą wyłącznie niewymagającą rozrywkę dla mas, a kiedy stanowią okno, przez które można podglądać dzieła kultury i odkrywać klasyki kina, muzyki czy sztuki?

Aria operowa w reklamie sieci komórkowej, gangsterska ekranizacja Romea i Julii, Luciano Pavarotti nagrywający piosenki z gwiazdami muzyki popularnej. Profanacja największych osiągnięć kultury wysokiej czy udane próby komercjalizacji i przybliżenia ich masowemu odbiorcy?

Jak bardzo nieznajomość lub ignorowanie powszechnych zjawisk popkultury wpływa na rozumienie tego, czego doświadczamy?

Na te pytania stara się odpowiedzieć Joanna Bogusławska, która na kartach Popkultury przeanalizowała wartość i potencjał omawianego zjawiska, przybliżając nie tylko produkcje dobrze znane w Polsce, lecz również te, które dopiero czekają u nas na odkrycie.

W XXI wieku granica między kulturą wysoką a niską zaciera się coraz bardziej.
Doceniane są potrzeby odbiorcy masowego, który otrzymuje produkty coraz lepszej jakości, a sama popkultura w widoczny sposób kształtuje naszą rzeczywistość.

W niniejszej książce poddano analizie co ciekawsze zjawiska popkulturowe w telewizji, kinie i literaturze, aby pokazać, jak dużo kultury wysokiej może być odnalezione w ich treściach.


214 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024