Spoczywa na nas obowiązek zapewnienia bogatszego dostępu do źródeł informacji o
public relations, które stało się nieodłączną częścią komunikacji społecznej na
całym świecie. PR jest bowiem komunikowaniem się każdej organizacji ze swoim
otoczeniem i interesariuszami. Jeśli udział w tym biorą komunikatorzy profesjonaliści,
to powiemy, że jest to świadome, zaplanowane i zorganizowane komunikowanie, którym
zajmują się specjaliści PR-owcy znający sposób na zapobieganie potencjalnym kryzysom
i potrafiący przełamywać bariery w porozumiewaniu się ludzi ze sobą. Podstawą tego
zawodu jest zawsze kontakt z ludźmi - przyjazny kontakt dający szansę na rozwiązywanie
konfliktu.
prof. dr hab. Jerzy Olędzki, fragment z "Wprowadzenia"
Spis treści
Public relations jest społecznym dialogiem - wprowadzenie
(Jerzy Olędzki) 7
CZĘŚĆ PIERWSZA. Public relations - komunikacja i dialog
Technologie informacyjne a komunikacja marki (Barbara Czyżowicz-Lorek)
Promowanie mediów w mediach. Ze studiów nad marketingiem medialnym (Anna
Jupowicz-Ginalska)
Zależność pomiędzy PR a społeczną odpowiedzialnością, czyli współpraca - dialog
- działanie (Iwona Kuraszko)
Świat masowo manipulowany (Przemysław Kołak)
Web 2.0 - w poszukiwaniu modelu (Katarzyna Korzeniewska)
Wyzwania public relations w dobie uscieciowionej gospodarki i sieciowego społeczeństwa
(Anna Miotk)
Public relations rankingów - perspektywa epistemologiczna (Alicja Waszkiewicz)
CZĘŚĆ DRUGA. Badania empiryczne
Informacja publiczna w społeczeństwie obywatelskim - model dla państw Unii
Europejskiej (Marcin Kowalczyk)
Komunikowanie polityczne w polskiej cyberprzestrzeni (Agnieszka Starewicz-Jaworska)
Rola public relations w komunikacji społecznej. Wyniki badań środowiska polskich
PR-owców (Jerzy Olędzki, Dariusz Tworzydło)
O autorach
English Supplement: Public Relations Across Borders. International Experts Forum
Strategic Public Relations in the Era of Technology (Katerina Tsetsura - Oklahoma
University, USA)
Global PR Trends (Steve Ellis - MediaAble Ltd., England)
How to Conduct PR Across Borders: Agency&Corporate Perspectives (Ian Herbison - Mmd
Corporate, Central&Eastern Europe)
New Rulers for a New World (Katie Delahaye Paine - KD Paine&Partners, USA)
PR in Poland and Europe. A Brussel Perspective (Jean-Leopold Schuybroek - Belgium)
297 stron, B5, miękka oprawa