ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 23.10 21,95   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

USTANAWIANIE AGENDY MEDIÓW PODCZAS KAMPANII WYBORCZYCH W 2005 ROKU


ŁÓDZKI B.

wydawnictwo: WYD UN WROCŁ , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 23.10 Twoja cena  21,95 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Agenda-setting to teoria i metoda badawcza stworzona w latach siedemdziesiątych XX w. przez amerykańskich badaczy: prof. M.McCombsa i D.Shawa.

Celem badań jest poszukiwanie korelacji zachodzących pomiędzy eksponowanymi przez media masowe wydarzeniami, a postrzeganiem ich jako najważniejsze przez opinię publiczną.

Książka Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych to jedne z pierwszych studiów empirycznych nad komunikowaniem politycznym w Polsce.

Autor ukazuje w niej proces agenda-setting z perspektywy określanej przez twórców teorii jako „masowe przekonanie”. Ten typ badań nie analizuje wpływu mediów na agendę konkretnych jednostek, ale dowodzi możliwości ich oddziaływania na przenoszenie ważności wybranych kwestii eksponowanych w mediach w opinii części społeczeństwa. Analizie poddane zostały relacje medialne z kampanii wyborczych (parlamentarnej i prezydenckiej) 2005 r. Ze względu na specyfikę kalendarza wyborczego obie kampanie odbywały się niemal równolegle. Wpływało to w zasadniczy sposób na ich przebieg, rezultaty i sposób relacjonowania przez dziennikarzy wieczornych audycji informacyjnych trzech największych stacji telewizyjnych w Polsce.

W publikacji zaprezentowano zarówno teoretyczny jak i praktyczny aspekt badań nad agenda-setting.


Spis treści:

Rozdział I. Agenda-setting — rozwój badań i ich perspektywy

1.1. Miejsce agenda-setting wśród teorii komunikowania masowego

1.1.1. Agenda-setting a rozwój badań nad wpływem mediów

1.1.2. Twórcy agenda-setting i współpracownicy

1.2. Podstawowa aparatura pojęciowa

1.2.1. Źródła teorii

1.2.2. Badania nad agenda-setting

1.2.3. Typologia badań nad agenda-setting

1.2.4. Poziomy agenda-setting

1.2.5. Czynniki wpływające na efekt agenda-setting

1.3. Koncepcje wyrastające z badań nad agenda-setting

1.3.1. Koncepcja zróżnicowanej agenda-setting

1.3.2. Koncepcje uramowienia i primingu

1.4. Słabości i zalety agenda-setting

Podsumowanie

Rozdział II. Uczestnicy komunikowania politycznego w kampaniach wyborczych 2005 r.

2.1. Środowisko kampanijne

2.2. Aktorzy polityczni

2.2.1. Podmioty rywalizacji w wyborach parlamentarnych

2.2.2. Podmioty rywalizacji w wyborach prezydenckich

2.3. Telewizja: główne medium informacyjne w kampanii

2.3.1. Nadawcy na polskim rynku telewizyjnym

2.3.2. Charakterystyka ekonomiczna i rynkowa telewizji

2.3.3. Wieczorne audycje informacyjne jako podstawowy kanał komunikowania politycznego

2.4. Wyborcy: najsłabsze ogniwo procesu

Podsumowanie

Rozdział III. Analiza zawartości wieczornych audycji informacyjnych: TVP1, TVN, TV Polsat

3.1. Informacje ogólne

3.1.1. Metodologia

3.2. Podstawowe dane liczbowe

3.3. Szczegółowe dane liczbowe

3.3.1. Liczba informacji i czas ich trwania

3.4. Agenda audycji

3.5. Agenda-setting — poziom pierwszy

3.5.1. Agenda medialna

3.5.2. Tematyka trzech pierwszych informacji versus najważniejsze wydarzenie w kraju i na świecie

3.5.3. Informacje o aktorach politycznych w badanym okresie

3.5.4. Tematyka informacji kampanijnych

3.6. Agenda-setting — poziom drugi

3.6.1. Eksponowanie aktorów politycznych w informacjach

3.6.2. Nagłośnienie aktorów politycznych w agendzie

3.6.3. Opinie o aktorach politycznych

3.7. Sondaże w audycjach informacyjnych

3.8. Zawartość audycji a sondaże i wynik wyborczy — korelacje

3.9. Pozostałe elementy analizy zawartości

3.9.1. Eksperci i charakter ich wypowiedzi

3.9.2. Sposób prezentacji aktorów politycznych

3.9.3. Typy argumentacji i elementy agitacji w wypowiedziach aktorów politycznych

3.9.4. Komentarz dziennikarski

3.9.5. Autorzy informacji

Podsumowanie

Zakończenie

Aneks

Bibliografia

Indeks nazwisk

Summary

Spis rysunków

Spis wykresów

Spis tabel


236 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024