|
BILANS SKONSOLIDOWANY JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
IGNATOWSKI R. wydawnictwo: ODDK , rok wydania 2007, wydanie II cena netto: 122.00 Twoja cena 115,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zmiany w sprawozdawczości finansowej jednostek samorządu terytorialnego - nowy wzór
bilansu skonsolidowanego.
Wnikliwy przewodnik po metodologii sporządzania skonsolidowanych bilansów JST, z
odwołaniem do zasad konsolidacji danych finansowych jednostek nie zaliczanych do sfery
budżetowej. Liczne przykłady liczbowe pokazują zasady obejmowania danych jednostek
podległych i podporządkowanych (zależnych i stowarzyszonych), pomagając w
sporządzeniu skonsolidowanego bilansu w sferze budżetowej.
Dr Radosław Ignatowski jest pracownikiem naukowym Katedry
Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego. Głównym obszarem jego zainteresowań są
problemy rachunkowości złożonych struktur wielopodmiotowych: grup kapitałowych,
holdingów i innych związków kapitałowych. Problematyka ta była przedmiotem
kilkudziesięciu autorskich opracowań, w tym m.in. wydanej w 1995 roku monografii
Konsolidowanie sprawozdań finansowych w teorii i praktyce rachunkowości. Od wielu lat
łączy pracę naukową z działalnością dydaktyczną, doradczą i szkoleniową. W
latach 1998-2000 był członkiem zespołu ds. nowelizacji ustawy o rachunkowości
powołanego przy Ministerstwie Finansów, obecnie pełni funkcję Prezesa Zarządu
Fundacji Rozwoju Standardów Rynku Kapitałowego. Współpracuje również z wieloma
przedsiębiorstwami, firmami audytorskimi, instytucjami i ośrodkami edukacyjnymi.
Spis treści
- Kontrowersje wokół skonsolidowanych bilansów jednostek samorządu terytorialnego
- Zarys problemu
- Kontrowersje wokół celowości i zakresu podmiotowego skonsolidowanych bilansów
jednostek samorządu terytorialnego
- Kontrowersje wokół podstaw prawnych obowiązku sporządzania skonsolidowanych
bilansów przez jednostki samorządu terytorialnego
- Kontrowersje wokół zwolnień z obowiązku sporządzania skonsolidowanych bilansów
jednostek samorządu terytorialnego
- Kontrowersje wokół typów i charakteru jednostek podporządkowanych JST obejmowanych
skonsolidowanym bilansem
- Kontrowersje wokół ograniczonego odwołania się do zasad określonych w ustawie o
rachunkowości
- Zasady i technika sporządzania skonsolidowanych bilansów przez jednostki samorządu
terytorialnego
- Czym jest skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego?
- Jakie przepisy i inne regulacje należy uwzględniać przy sporządzaniu
skonsolidowanego bilansu?
- Jak powstaje skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego?
- Eliminacje i wyłączenia przy scalaniu bilansów jednostek sektora publicznego
- Podstawowe założenia i etapy konsolidacji sprawozdań finansowych według przepisów
rozdziału 6 ustawy o rachunkowości
- Co to są jednostki podporządkowane i jakie wyróżnia się ich rodzaje?
- Czy wszystkie jednostki podporządkowane muszą być objęte skonsolidowanym
sprawozdaniem finansowym?
- Obligatoryjne wyłączenia jednostek z konsolidacji
- Fakultatywne wyłączenia jednostek z konsolidacji
- Jednolitość polityki rachunkowości jednostek objętych skonsolidowanym bilansem
- Zestawienie danych finansowych jednostek powiązanych w arkuszu konsolidacyjnym
- Ustawowe zasady rozliczania powiązań jednostki dominującej z obejmowanymi
konsolidacją jednostkami - stosowanie procedur i wyłączeń konsolidacyjnych - metody
konsolidacji
- Metoda konsolidacji pełnej
- Metoda konsolidacji proporcjonalnej
- Metoda praw własności MPW62
- Metoda praw własności MPW63
- Przykład objęcia danych finansowych jednostki podporządkowanej skonsolidowanym
bilansem
- Skonsolidowanie danych finansowych jednostek podległych (ZOZ i jednostek kultury)
- Rozliczenie udziałów w jednostkach objętych lub nabytych przed 2002 rokiem - rokiem
pierwszego ustawowego obowiązku sporządzenia skonsolidowanego bilansu
- Przykłady praktyczne sporządzania skonsolidowanych bilansów przez jednostki
samorządu terytorialnego
- Zawiązanie spółki zależnej w 2002 roku (roku sporządzenia pierwszego
skonsolidowanego bilansu) ze 100% udziałem JST przez wniesienie majątku o wartości
odpowiadającej wartościom księgowym
- Zawiązanie spółki zależnej w 2002 roku z mniej niż 100% udziałem JST przez
wniesienie majątku o wartości odpowiadającej wartościom księgowym
- Zawiązanie spółki zależnej przed 2002 rokiem ze 100% udziałem JST przez wniesienie
majątku o wartości odpowiadającej wartościom księgowym
- Zawiązanie spółki zależnej przed 2002 rokiem z mniej niż 100% udziałem JST przez
wniesienie majątku o wartości odpowiadającej wartościom księgowym
- Objęcie udziałów przed 2002 rokiem w istniejącej spółce przez JST przez wniesienie
majątku o wartości odpowiadającej wartościom księgowym
- Objęcie udziałów przed 2002 rokiem w istniejącej spółce przez innych udziałowców
- Zawiązanie spółki przed 2002 rokiem z innymi udziałowcami przez wniesienie majątku
o wartości aportowej różniącej się od wartości księgowej
- Zawiązanie spółki z innymi udziałowcami w 2002 roku przez wniesienie majątku o
wartości aportowej różniącej się od wartości księgowej
- Rozliczenie powiązania ze spółką zawiązaną przed 2002 rokiem wyłącznie przez
jednostkę dominującą, której kapitały są ujemne
- Rozliczenie powiązania ze spółką zawiązaną wraz z innymi udziałowcami przed 2002
rokiem, której kapitały są ujemne
- Rozliczenie powiązania ze spółką zawiązaną przed 2002 rokiem, której kapitały
były ujemne
- Rozliczenie powiązania ze spółką zawiązaną przed 2002 rokiem, której kapitały
były ujemne i w 2002 roku nastąpiło dokapitalizowanie spółki
- Wykupienie w 2002 roku od pozostałych wspólników udziałów w spółce, zawiązanej
przed 2002 rokiem
- Rozliczenie powiązania ze spółką powstałą przed 2002 rokiem, której udziały
zostały nabyte w 2002 roku, i wykazującej ujemne kapitały
- Rozliczenie powiązania ze spółką zawiązaną przed 2002 rokiem, której udziały
zostały nabyte w 2002 roku
- Przykład objęcia skonsolidowanym bilansem kilku jednostek podporządkowanych różnymi
metodami konsolidacji
225 stron, B5, miękka oprawa
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|