ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 132.00 125,40   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRAKTYCZNE KOMPENDIUM DLA BIUR RACHUNKOWYCH


LIŻEWSKI S. MAJKOWSKI B. PIOTROWSKI W. TWARDO D. I INNI

wydawnictwo: WIEDZA I PRAKTYKA , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 132.00 Twoja cena  125,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Praktyczne kompendium dla biur rachunkowych.
Wskazówki jak prowadzić biuro, najczęstrze problemy przy obsłudze klienta, rola biura w czasie kontroli PIP, ZUS.


Część I. Praktyczne wskazówki dla biur rachunkowych. Umowy - odpowiedzialność - praktyka
Sławomir Liżewski, Bogdan Majkowski, Dorota Twardo, Jarosława Warszawska

Rozdział 1. Początki działalności
1.1. Kto może dokonywać czynności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych?
1.2. Jak założyć biuro rachunkowe?
1.3. Jaką formę opodatkowania wybrać?

Rozdział 2. Zawieranie umów z klientami
2.1. Jakie zapisy powinna zawierać umowa o świadczenie usług?
2.2. Klauzule poufności przy wykonywaniu usług

Rozdział 3. Przejęcie obsługi w trakcie roku podatkowego
3.1. Na co zwrócić uwagę, przejmując obsługę pracowników w trakcie roku podatkowego?
3.2. Kolejność wprowadzania danych do systemu biura

Rozdział 4. Zakres odpowiedzialności biura rachunkowego
4.1. Kiedy biuro może ponieść odpowiedzialność z tytułu prowadzenia spraw pracowniczych?
4.2. Pracodawca nie ma środków na wypłatę wynagrodzeń
4.3. Awaria systemu komputerowego biura
4.4. Nieprawidłowości w zakresie prawa pracy
4.5. Niewystawienie w terminie świadectwa pracy
4.6. Odpowiedzialność za obowiązki w zakresie ubezpieczeń społecznych
4.7. Czy biuro rachunkowe ponosi odpowiedzialność za opłacenie składek ZUS przez klienta po terminie?
4.8. Odpowiedzialność za niepowiadomienie urzędu pracy o zatrudnieniu bezrobotnego
4.9. Odpowiedzialność za prawidłowy pobór zaliczek na podatek dochodowy
4.10. Jak wykazać brak winy biura rachunkowego, gdy pracodawca otrzymał mandat za niewypłacanie dodatków za pracę w nocy?
4.11. Jak prawidłowo dokonywać potrąceń komorniczych, aby nie narazić się na odpowiedzialność?

Rozdział 5. Zakończenie współpracy
5.1. Zachowania godzące w dobre imię biura

Część II. Biuro rachunkowe w praktyce. Najczęstsze problemy przy obsłudze klientów
Dorota Twardo, Jarosława Warszawska, Anna Zawadzka

Rozdział 1. Dokumentacja tworzona przez biuro rachunkowe
1.1. Akta pracownicze
1.1.1. Podpisywanie dokumentów pracowniczych
1.1.2. Prowadzenie ewidencji czasu pracy na rzecz klienta
1.1.3. Przechowywanie i archiwizacja dokumentów
1.1.4. Jak reagować na żądania wystawienia niezgodnego z prawem świadectwa pracy?
1.1.5. Jak właściwie wskazać sąd pracy w świadectwie pracy?
1.2. Dokumentacja ZUS
1.2.1. Składanie korekt raportów ZUS w wyniku opóźnień w przekazywaniu dokumentacji przez klienta
1.2.2. Wystawianie zaświadczeń ZUS Rp-7
1.3. Deklaracje podatkowe
1.3.1. Jak ustalić, do którego urzędu skarbowego wysłać PIT-1. pracownika, gdy podał on dwa adresy?
1.4. Bezpieczny podpis elektroniczny
1.4.1. Ile certyfikatów kwalifikowanych powinno mieć biuro rachunkowe?

Rozdział 2. Co może doradzić biuro rachunkowe swojemu klientowi?
2.1. Jak zatrudniać pracowników korzystnie dla klienta?
2.1.1. Okres próbny w umowie o pracę
2.1.2. Umowy na czas określony i na czas wykonania określonej pracy
2.1.3. Czy można przekształcić umowę na czas nieokreślony w umowę na czas określony?
2.1.4. Czy miejsce pracy w umowie o pracę może być ustalone jako "teren województwa" albo "cały kraj"?
2.1.5. Ciągłość kolejnych umów o pracę musi być zachowana
2.1.6. Dwie umowy o pracę u jednego pracodawcy a koszty uzyskania przychodu
2.1.7. Porozumienie zmieniające - negocjacje nowych warunków zatrudnienia
2.2. Jak zgodnie z prawem rozwiązać umowę o pracę?
2.2.1. Przesłanki skutecznego wypowiedzenia
2.3. Wynagrodzenie i inne świadczenia związane z pracą
2.3.1. Uwaga na zapisy o wynagrodzeniu w umowie o pracę!
2.3.2. Pracodawca nie powinien określać wynagrodzenia w kwocie netto!
2.3.3. Tabele zaszeregowania - koniecznie w regulaminie wynagradzania
2.3.4. Aneksy do umowy o pracę zakwestionowane przez PIP
2.3.5. Niedozwolone praktyki: zastępowanie wypłaty z tytułu pracy w godzinach nadliczbowych premią
2.3.6. Wezwanie pracownika na policję - jak rozliczyć wynagrodzenie i czas pracy za taką nieobecność?
2.3.7. Rozliczanie podróży służbowej - po jakim kursie przelicza się koszty poniesione w walutach obcych?

Rozdział 3. Rozliczanie składkowe i podatkowe cudzoziemców
3.1. Jakie obowiązki zgłoszeniowe mają cudzoziemcy zamieszkali w Polsce?

Część III. Rola biura rachunkowego w czasie kontroli skarbowej, PIP i ZUS
Władysław Piotrowski, Jarosława Warszawska

Rozdział 1. Jak wspólnie z pracodawcą przebrnąć przez kontrolę PIP?

Rozdział 2. Rola biura rachunkowego w razie kontroli PIP i ZUS u klienta

Rozdział 3. Dokonywanie czynności pokontrolnych

Rozdział 4. Jak się bronić, gdy inspektor pracy nie ma racji?

Rozdział 5. Kiedy ZUS nie może kontrolować płatnika?

Rozdział 6. Co trzeba wiedzieć na temat kontroli skarbowej u klienta?


112 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024