ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZNANI Z TEGO, ŻE SĄ ZNANI. CELEBRYCI W KULTURZE TABLOIDÓW


GODZIC W.

wydawnictwo: WAIP , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 39.00 Twoja cena  37,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Publikacja jest obecnie niedostępna


W serii wydawniczej Popkultura i media, kolejny tom - książka prof. dr. hab. Wiesława Godzica.

Znani z tego, że są znani - celebrities, celebryci, gwiazdy współczesnego społeczeństwa konsumpcjonistycznego, osoby znane i sławne. Tworzą nową sferę publiczną, wytworzoną przez medialny system ekologiczny, często zarówno go legitymizują, jak też naruszają jego fundamenty.

Autor pokazuje m.in. wpływ tabloidów na tworzenie celebrities, związki polityki i świata gwiazd. Zastanawia się nad fenomenem Michała Wiśniewskiego , sławą i popularnością uczestników "Tańca z gwiazdami" i "Rozmów w toku". Analizuje artykuły nt. gwiazd, które pojawiły się w prasie kolorowej i codziennej. Próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy prezenterzy telewizyjni, eksperci programów informacyjnych, satyrycy mogą być celebrytami.


Wiesław Godzic, filmoznawca i medioznawca, kieruje Instytutem Kultury i Komunikowania w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Zajmuje się semiotyką i retoryką przekazów medialnych. Autor m.in.: Telewizja jako kultura (1999), Rozumieć telewizję (2001), Telewizja i jej gatunki. Po "Wielkim Bracie" (2004). Twórca i redaktor naczelny kwartalnika naukowego "Kultura Popularna".


"A kto oni tacy, owi znani? Czy naprawdę żałośni, czy tylko pozornie? Czy gdy się powiedziało o nich, że są niechlujnymi wytworami medialnymi, powiedziało się już to najważniejsze, co było o nich do powiedzenia? Odpowiedzi na to pytanie, jakże ważkie dla zrozumienia świata i nas samych w tym świecie zanurzonych, poświęcone jest przemyślane, odkrywcze studium Profesora Godzica. Osobiście mnóstwa rzeczy ważnych, dla połapania się w świecie doniosłych i dla pozbierania się po rewelacjach najpotrzebniejszych, z tej książki się dowiedziałem. Bo celebrities to nie tylko barwne i chętnie przeto oglądane obrazki; ich barwne a na widoku publicznym odgrywane perypetie życiowe mogą też posłużyć, jak znakomicie posłużyły Autorowi, za okno, przez które da się spenetrować mechanizmy polityczne, społeczne i kulturowe, jakie bez jego pomocy pozostałyby niewidzialne".
z Przedmowy prof. Zygmunta Baumana


414 stron, A5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024