Dlaczego bogowie stworzyli Bollywood?
Co ma wspólnego Szekspir z indyjską masalą?
Kim był rozśpiewany sprzedawca maszyn do
pisania?
I co tak naprawdę dzieje się na bollywoodzkim
planie filmowym?
Urszula Woźniakowska w barwny i przystępny
sposób opisuje teatralne, religijne i obyczajowe korzenie indyjskiego filmu i
przeprowadza fascynujące rozmowy z Indusami mieszkającymi w kraju i na emigracji. Wraz z
nią – w sensie metaforycznym i dosłownym – możemy wejść do wnętrza indyjskiej
fabryki snów.
Bollywood. Pragnienie prawdy i
tęsknota za mitem to obowiązkowa lektura dla wszystkich fanów Bollywoodu i
„bollywoodosceptyków”, którzy nie boją się sięgnąć głębiej, by lepiej
zrozumieć fenomen tego pasjonującego i kontrowersyjnego zjawiska, jakim jest popularne
kino Indii.
SPIS TREŚCI
Podziękowania
Uwagi na temat transkrypcji i
transliteracji
Kino indyjskie, czyli zbawienny dar
Brahmy
Teatr Parsów, czyli Szekspir po
indyjsku
O indyjskiej piosence filmowej,
czyli erotyzm, pruderia i śpiew
Bollywood w diasporze, czyli o
potrzebie mitu
Bollywood w Indiach, czyli
zmysłowy świat marzeń
Zakończenie
Bibliografia
Filmografia
Indeks nazwisk, tytułów filmów i sztuk,
świętych ksiąg i powieści
208 stron, B5, oprawa twarda