Koncepcje Richarda Floridy coraz częściej goszczą w polskim dyskursie
modernizacyjnym, nie zawsze jednak są właściwie rozumiane. Bo Florida to uczony
inspirujący i kontrowersyjny zarazem. Stawia śmiałe pytania o mechanizmy i geografię
rozwoju współczesnego kapitalizmu i na podstawie ambitnych badań formułuje jeszcze
odważniejsze uogólnienia. Czy to wciąż nauka, czy raczej już naukowa publicystyka?
Polski czytelnik może wreszcie ocenić to sam, niezależnie od odpowiedzi warto bowiem
przeczytać "Narodziny klasy kreatywnej".
Edwin Bendyk, "Polityka"
Spis treści:
Przedmowa
1.Przeobrażenia życia codziennego
część PIERWSZA Era kreatywna
2.Etos kreatywności
3.Gospodarka kreatywna
4.Klasa kreatywna
CZĘŚĆ DRUGA Praca
5.Hala fabryczna czy salon fryzjerski
6.Horyzontalny rynek pracy
7.Praca bez krawata
8.Zarządzanie kreatywnością
9.Pętla czasu
CZĘŚĆ TRZECIA Życie a czas wolny
10.Życie pełne doznań
11.Big Morph (tyrada)
CZĘŚĆ CZWARTA Wspólnota
12.Potęga miejsca
13.Geografia kreatywności
14.Technologia, Talent i Tolerancja. Trzy "T" rozwoju gospodarczego
15.Od kapitału społecznego do kapitału kreatywnego
16.Jak zbudować kreatywną wspólnotę
17.Dorastanie klasy kreatywnej
Aneks A
Aneks B
Aneks C
Podziękowania
Indeks
416 stron, oprawa miękka