Związki kultury – zwłaszcza jej „uprzemysłowionych” obszarów, takich
chociażby, jak sektor wydawniczy czy kinematografia – z ekonomią oraz przemysłem są
tak ewidentne, iż badacz kultury nie jest już w stanie przejść obok nich obojętnie.
Oczywiście, może się tym nie zajmować, ale wtedy już niejako na własny rachunek, bez
uzurpowania sobie prawa do twierdzenia, że one nie istnieją.
prof. Andrzej Gwóźdź, Uniwersytet Śląski
Zasadnicza myśl na temat tej książki dotyczy usytuowania i funkcji kultury we
współczesnej cywilizacji informacyjnej, w stosunku nie tylko do uprzedniej cywilizacji
przemysłowej, ale także do cywilizacji wcześniejszych Znalazłem w tym zestawie
różnorodnych artykułów wiele inspiracji, ciekawych wątków i motywów pobudzających
do sformułowania własnych spostrzeżeń i sądów.
prof. Jerzy Hausner, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Spis treści:
Jerzy Hausner
Kultura w cywilizacji informacyjnej. Wprowadzenie
Keith Negus, Mark Pickering
Przemysł (z angielskiego przełożyli Zygmunt Nowak-Soliński i Sandra
Jacobson)
Przemysław Kieliszewski
Publiczne i prywatne. O nowym modelu relacji międzysektorowych
Andrzej Klasik
Od sektora kultury do przemysłów kreatywnych
Chris Bilton
Polityka kreatywności (z angielskiego przełożyła Sandra Jacobson)
Mirosław Filiciak, Alek Tarkowski
Niebezpieczne związki - rynkowa i społeczna produkcja kultury
Kazimierz Krzysztofek
Tendencje rozwoju kreatywnej ekonomii w sieciach
Marcin Adamczak
Przemysł audiowizualny
John Thornton Caldwell
Branżowe opowieści a kapitał zawodowy (z angielskiego przełożyła
Paulina Miżyńska)
Simon Anholt
Co to jest konkurencyjna tożsamość? (z angielskiego przełożył Artur
Piskorz)
Magdalena Zdrodowska
Branding narodowy - między marketingiem a medialnym autoportretem
Krzysztof Abriszewski
Przemysł kulturowy jako pole sił. Działania melomanów i ewolucja nośników
muzycznych
Blanka Brzozowska
Turyst(k)a w supermarkecie kultury
Andrzej Gwóźdź
Zamiast posłowia: z notatnika kulturoznawcy
Noty o Autorach
248 stron, oprawa miękka