Autor, znany brytyjski psycholog, przedstawia historię nagości oraz
stosunku do niej w poszczególnych epokach i społeczeństwach świata, skupiając uwagę
na trzech aspektach: religijnym, politycznym oraz kultury popularnej.
Zarówno ideolodzy religijni, jak i politycy, ikony popkultury oraz
kontestatorzy używali nagości w charakterze instrumentu służącego swej ideologii,
albo po prostu do dostarczenia rozrywki innym.
Od nagich hinduskich joginów i świętego Franciszka z Asyżu, do współczesnych
czarownic związanych z ezoterycznym kultem wicca;
od Lady Godivy do Lady GaGi - nagość wzbudza silne i często sprzeczne uczucia; może
ekscytować albo gorszyć, może symbolizować niewinność lub pobudzenie seksualne,
ścisły związek z naturą lub odrzucenie społeczeństwa z jego nakazami i normami - a
nawet ponowne odrodzenie w sensie metaforycznym.
Mistycy obnażali się pragnąc być bliżej Boga - specjaliści od reklamy dobrze
wiedzą, że towar lepiej się sprzeda, gdy przy jego nazwie znajdzie się wizerunek
nagiej kobiety.
288 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa twarda