|
EDUKACJA OSÓB ZDOLNYCH
PIOTROWSKI E. PORZUCEK-MIŚKIEWICZ M. RED. wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 41.59 Twoja cena 39,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Edukacja
osób zdolnych
W monografii przedstawiono
problematykę teoretycznych oraz praktycznych aspektów
edukacji osób zdolnych.
Książka
stanowi przestrzeń poszukiwań badawczych, ukazuje uwarunkowania
szkolnego i pozaszkolnego funkcjonowania jednostek zdolnych oraz
wybrane koncepcje pracy z uczniem zdolnym w kraju i za granicą. Jest
zaproszeniem do dialogu o rozpoznawaniu i wyzwalaniu indywidualnych
możliwości, aktywności oraz uwzględnianiu oczekiwań uzdolnionych dzieci
i młodzieży. W publikacji oddano obraz środowiska, w jakim funkcjonują
uczniowie wyróżniający się pod względem zdolności
intelektualnych, wskazując jednocześnie na pilną potrzebę działań na
rzecz rozwoju uzdolnionych na wszystkich etapach kształcenia.
Tytułem wstępu 9
I. Uczeń
zdolny w przestrzeni edukacyjnej
Agnieszka Cybal-Michalska
Kultura
rzeczywistości szkolnej jako kreator proaktywnej orientacji
zachowaniowej podmiotu w świecie wielości możliwości
13
Teresa Giza
Kształcenie
uczniów zdolnych – dwie kultury
23
Iwona Chrzanowska, Beata Jachimczak
Uczeń
zdolny w edukacji włączającej – o szansach i zagrożeniach
– z opinii nauczycieli placówek
ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych
43
Kinga Kuszak
Utwory
poetyckie inspiracją dla dziecięcej twórczej aktywności
językowej 57
Beata Łukasik
Szkoła
– inhibitor czy kuźnia zdolności i talentów?
77
II. Uwarunkowania
szkolnego i pozaszkolnego funkcjonowania jednostek zdolnych
Eugeniusz Piotrowski
Środowiskowo-szkolne
aspekty rozwoju uczniów zdolnych 93
Bogusław Śliwerski
Makropolityczne
i społeczne uwarunkowania strat w kształceniu uczniów
zdolnych 123
Agnieszka Gromkowska-Melosik
Społeczne
konstrukcje zdolności w perspektywie socjologii edukacji
143
Ewa Muszyńska
Czynniki
i mechanizmy kształtowania się zdolności. Udział rodziców w
rozwijaniu zdolności dziecka
153
Waldemar Segiet
Edukacja
(dla) dziecka przez pryzmat zaplecza rodzinnego
183
Sylwia Jaskulska
Zagadnienie
roli środowiska szkolnego we wspomaganiu rozwoju uczniów
zdolnych z perspektywy studenckich wypowiedzi o szkole 203
Sonia Wawrzyniak
Rola
środowiska w kształtowaniu prawidłowej samooceny
215
Maria Porzucek-Miśkiewicz
Psychospołeczny
obraz uczniów zdolnych w świetle badań
227
III.
Wybrane koncepcje pracy z
uczniem zdolnym w kraju i za granicą
Andrzej Sękowski, Martyna Płudowska
Wybrane
aspekty wspomagania uczniów zdolnych w Europie
241
Daria Hejwosz-Gromkowska
Edukacja
ucznia zdolnego w Republice Federalnej Niemiec – wybrane
konteksty 257
Jarema Drozdowicz
Wychować
celtyckie tygrysy. Kształcenie uczniów zdolnych w Republice
Irlandii 277
Dobrochna Hildebrandt-Wypych, Celina Czech-Włodarczyk
Między
równością a doskonałością. Uczeń zdolny w polityce
edukacyjnej Unii Europejskiej 297
Magdalena Barańska
Doradztwo
edukacyjno-zawodowe dla uczniów zdolnych
313
Joanna Kozielska
Niedyrektywne
formy wspierania ucznia zdolnego
329
Informacje o Autorach 345
346
stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|