| 
  
 EDUKACJA OSÓB ZDOLNYCH
 PIOTROWSKI E. PORZUCEK-MIŚKIEWICZ M. RED.  wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 41.59  Twoja cena  39,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Edukacja
osób zdolnych 
  W monografii przedstawiono
problematykę teoretycznych oraz praktycznych aspektów
edukacji osób zdolnych.  
 
Książka
stanowi przestrzeń poszukiwań badawczych, ukazuje uwarunkowania
szkolnego i pozaszkolnego funkcjonowania jednostek zdolnych oraz
wybrane koncepcje pracy z uczniem zdolnym w kraju i za granicą. Jest
zaproszeniem do dialogu o rozpoznawaniu i wyzwalaniu indywidualnych
możliwości, aktywności oraz uwzględnianiu oczekiwań uzdolnionych dzieci
i młodzieży. W publikacji oddano obraz środowiska, w jakim funkcjonują
uczniowie wyróżniający się pod względem zdolności
intelektualnych, wskazując jednocześnie na pilną potrzebę działań na
rzecz rozwoju uzdolnionych na wszystkich etapach kształcenia. 
  
Tytułem wstępu   9 
 
I. Uczeń
zdolny w przestrzeni edukacyjnej 
 
Agnieszka Cybal-Michalska 
Kultura
rzeczywistości szkolnej jako kreator proaktywnej orientacji
zachowaniowej podmiotu w świecie wielości możliwości 
13 
Teresa Giza 
Kształcenie
uczniów zdolnych – dwie kultury 
23 
Iwona Chrzanowska, Beata Jachimczak 
Uczeń
zdolny w edukacji włączającej – o szansach i zagrożeniach
– z opinii nauczycieli placówek
ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych 
43 
Kinga Kuszak 
Utwory
poetyckie inspiracją dla dziecięcej twórczej aktywności
językowej  57 
Beata Łukasik 
Szkoła
– inhibitor czy kuźnia zdolności i talentów? 
77 
 
II. Uwarunkowania
szkolnego i pozaszkolnego funkcjonowania jednostek zdolnych 
 
Eugeniusz Piotrowski 
Środowiskowo-szkolne
aspekty rozwoju uczniów zdolnych  93 
Bogusław Śliwerski 
Makropolityczne
i społeczne uwarunkowania strat w kształceniu uczniów
zdolnych  123 
Agnieszka Gromkowska-Melosik 
Społeczne
konstrukcje zdolności w perspektywie socjologii edukacji 
143 
Ewa Muszyńska 
Czynniki
i mechanizmy kształtowania się zdolności. Udział rodziców w
rozwijaniu zdolności dziecka 
153 
Waldemar Segiet 
Edukacja
(dla) dziecka przez pryzmat zaplecza rodzinnego 
183 
Sylwia Jaskulska 
Zagadnienie
roli środowiska szkolnego we wspomaganiu rozwoju uczniów
zdolnych z perspektywy studenckich wypowiedzi o szkole  203 
Sonia Wawrzyniak 
Rola
środowiska w kształtowaniu prawidłowej samooceny 
215 
Maria Porzucek-Miśkiewicz 
Psychospołeczny
obraz uczniów zdolnych w świetle badań 
227 
 
III.
Wybrane koncepcje pracy z
uczniem zdolnym w kraju i za granicą 
 
Andrzej Sękowski, Martyna Płudowska 
Wybrane
aspekty wspomagania uczniów zdolnych w Europie 
241 
Daria Hejwosz-Gromkowska 
Edukacja
ucznia zdolnego w Republice Federalnej Niemiec – wybrane
konteksty  257 
Jarema Drozdowicz 
Wychować
celtyckie tygrysy. Kształcenie uczniów zdolnych w Republice
Irlandii  277 
Dobrochna Hildebrandt-Wypych, Celina Czech-Włodarczyk 
Między
równością a doskonałością. Uczeń zdolny w polityce
edukacyjnej Unii Europejskiej  297 
Magdalena Barańska 
Doradztwo
edukacyjno-zawodowe dla uczniów zdolnych 
313 
Joanna Kozielska 
Niedyrektywne
formy wspierania ucznia zdolnego 
329 
 
Informacje o Autorach  345 
 346
stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka 
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |