| 
  
 MENEDŻEROWIE W SPOŁECZEŃSTWIE WSPÓŁCZESNYM STUDIUM Z SOCJOLOGII EDUKACJI
 BANASZAK S.  wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 47.50  Twoja cena  45,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Menedżerowie
w społeczeństwie współczesnym 
 
Studium z socjologii
edukacji 
  Książka stanowi empiryczne
studium menedżerów z wykorzystaniem strategii badań
jakościowych.  
 
Teoretyczną osią pracy jest socjologia edukacji i socjologia
zróżnicowania społecznego. Autor przystosował do badania
nowoczesnych zjawisk i procesów społecznych
ekonomiczno-socjologiczną teorię własności. Jej zasadniczym składnikiem
i zarazem obiektem własności jest wykształcenie oraz wychowanie.
Wydobycie oraz uczynienie tych elementów empirycznym
narzędziem badania najwyższych rangą menedżerów stanowi
wkład autora w rozwój teorii własności, jak
również postępowania badawczego. Dodatkowo, przyjęta w
analizach teoretycznych oraz planie badawczym perspektywa makro- oraz
mikrospołeczna pozwala na uchwycenie zjawisk i procesów
edukacyjnych przebiegających zarówno w obrębie
systemów, jak i poszczególnych organizacji.
Połączenie tych perspektyw jest również pewną nowością w
badaniach edukacyjnych i – szerzej – społecznych. 
 Uwagi
wstępne 
 
ROZDZIAŁ I 
Menedżerowie
w nowoczesnych społeczeństwach 
1.1. Menedżer. Próba definicji 
1.2. Specyfika menedżerów, ich pracy i miejsca w
społeczeństwie 
1.3. Menedżerowie a kapitał społeczny w dobie neoliberalizmu 
1.4. Podsumowanie 
 
ROZDZIAŁ II 
Menedżerowie
w strukturze społecznego zróżnicowania 
2.1. Zbiorowości społeczne i podziały w społeczeństwie. Dyskusja
wokół nowych i starych kategorii opisu i analizy 
2.2. Edukacja a struktura społeczna. Ku redefinicji relacji wzajemnych 
2.3. Elity i elitarność w perspektywie socjologii edukacji i socjologii
struktury społecznej 
2.4. Podziały, klasowość i struktura społeczna w świadomości społecznej 
i w systemie oświaty 
2.5. Podsumowanie 
 
ROZDZIAŁ III 
Wiedza,
umysł i krytyczne studia nad zarządzaniem i menedżerami. Perspektywa
edukacyjna 
3.1. Ekstaza - iluminacja - uczucie - intuicja. Wstęp do konstruowania
menedżerskiej wiedzy i do struktury umysłu menedżera 
3.2. Krytyczne studia nad menedżerami i zarządzaniem 
3.3. Podsumowanie 
 
ROZDZIAŁ IV 
Postępowanie
badawcze: założenia i wybory 
4.1. Specyfika postępowania badawczego 
4.2. Badania jakościowe - ku wyobraźni metodologicznej 
4.3. Perspektywa edukacyjna i jej znaczenie w badaniach 
4.4. Eksplikacja problematyki badawczej 
4.5. Kryteria i warunki doboru jednostek do badań 
4.6. Dostępność badanych i inne bariery 
4.7. Podsumowanie 
 
ROZDZIAŁ V 
Szkic
do portretu polskich menedżerów na podstawie badań własnych 
5.1. Elementy autoetnografii 
5.2. O sytuacji wywiadu ex post - interakcje, relacje, zdarzenia
krytyczne 
5.3. Analiza menedżerskich narracji 
5.4. Dom rodzinny, tradycje, wybory a obecna pozycja zawodowa badanych 
5.5. Edukacja a praca 
5.6. Praca i relacje z ludźmi 
5.7. Role społeczne i tożsamości 
5.8. Superadditum z edukacji. Próba typologizacji
rezultatów badawczych 
5.9. Podsumowanie 
 
Uwagi końcowe 
Bibliografia 
Summary (Managers in contemporary society. A study in the sociology of
education) 
 250
stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka 
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |