ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 47.50 45,13   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MENEDŻEROWIE W SPOŁECZEŃSTWIE WSPÓŁCZESNYM STUDIUM Z SOCJOLOGII EDUKACJI


BANASZAK S.

wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 47.50 Twoja cena  45,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Menedżerowie w społeczeństwie współczesnym

Studium z socjologii edukacji

Książka stanowi empiryczne studium menedżerów z wykorzystaniem strategii badań jakościowych.

Teoretyczną osią pracy jest socjologia edukacji i socjologia zróżnicowania społecznego. Autor przystosował do badania nowoczesnych zjawisk i procesów społecznych ekonomiczno-socjologiczną teorię własności. Jej zasadniczym składnikiem i zarazem obiektem własności jest wykształcenie oraz wychowanie. Wydobycie oraz uczynienie tych elementów empirycznym narzędziem badania najwyższych rangą menedżerów stanowi wkład autora w rozwój teorii własności, jak również postępowania badawczego. Dodatkowo, przyjęta w analizach teoretycznych oraz planie badawczym perspektywa makro- oraz mikrospołeczna pozwala na uchwycenie zjawisk i procesów edukacyjnych przebiegających zarówno w obrębie systemów, jak i poszczególnych organizacji. Połączenie tych perspektyw jest również pewną nowością w badaniach edukacyjnych i – szerzej – społecznych.

Uwagi wstępne

ROZDZIAŁ I
Menedżerowie w nowoczesnych społeczeństwach
1.1. Menedżer. Próba definicji
1.2. Specyfika menedżerów, ich pracy i miejsca w społeczeństwie
1.3. Menedżerowie a kapitał społeczny w dobie neoliberalizmu
1.4. Podsumowanie

ROZDZIAŁ II
Menedżerowie w strukturze społecznego zróżnicowania
2.1. Zbiorowości społeczne i podziały w społeczeństwie. Dyskusja wokół nowych i starych kategorii opisu i analizy
2.2. Edukacja a struktura społeczna. Ku redefinicji relacji wzajemnych
2.3. Elity i elitarność w perspektywie socjologii edukacji i socjologii struktury społecznej
2.4. Podziały, klasowość i struktura społeczna w świadomości społecznej
i w systemie oświaty
2.5. Podsumowanie

ROZDZIAŁ III
Wiedza, umysł i krytyczne studia nad zarządzaniem i menedżerami. Perspektywa edukacyjna
3.1. Ekstaza - iluminacja - uczucie - intuicja. Wstęp do konstruowania menedżerskiej wiedzy i do struktury umysłu menedżera
3.2. Krytyczne studia nad menedżerami i zarządzaniem
3.3. Podsumowanie

ROZDZIAŁ IV
Postępowanie badawcze: założenia i wybory
4.1. Specyfika postępowania badawczego
4.2. Badania jakościowe - ku wyobraźni metodologicznej
4.3. Perspektywa edukacyjna i jej znaczenie w badaniach
4.4. Eksplikacja problematyki badawczej
4.5. Kryteria i warunki doboru jednostek do badań
4.6. Dostępność badanych i inne bariery
4.7. Podsumowanie

ROZDZIAŁ V
Szkic do portretu polskich menedżerów na podstawie badań własnych
5.1. Elementy autoetnografii
5.2. O sytuacji wywiadu ex post - interakcje, relacje, zdarzenia krytyczne
5.3. Analiza menedżerskich narracji
5.4. Dom rodzinny, tradycje, wybory a obecna pozycja zawodowa badanych
5.5. Edukacja a praca
5.6. Praca i relacje z ludźmi
5.7. Role społeczne i tożsamości
5.8. Superadditum z edukacji. Próba typologizacji rezultatów badawczych
5.9. Podsumowanie

Uwagi końcowe
Bibliografia
Summary (Managers in contemporary society. A study in the sociology of education)

250 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024