|
MENEDŻEROWIE W SPOŁECZEŃSTWIE WSPÓŁCZESNYM STUDIUM Z SOCJOLOGII EDUKACJI
BANASZAK S. wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 47.50 Twoja cena 45,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Menedżerowie
w społeczeństwie współczesnym
Studium z socjologii
edukacji
Książka stanowi empiryczne
studium menedżerów z wykorzystaniem strategii badań
jakościowych.
Teoretyczną osią pracy jest socjologia edukacji i socjologia
zróżnicowania społecznego. Autor przystosował do badania
nowoczesnych zjawisk i procesów społecznych
ekonomiczno-socjologiczną teorię własności. Jej zasadniczym składnikiem
i zarazem obiektem własności jest wykształcenie oraz wychowanie.
Wydobycie oraz uczynienie tych elementów empirycznym
narzędziem badania najwyższych rangą menedżerów stanowi
wkład autora w rozwój teorii własności, jak
również postępowania badawczego. Dodatkowo, przyjęta w
analizach teoretycznych oraz planie badawczym perspektywa makro- oraz
mikrospołeczna pozwala na uchwycenie zjawisk i procesów
edukacyjnych przebiegających zarówno w obrębie
systemów, jak i poszczególnych organizacji.
Połączenie tych perspektyw jest również pewną nowością w
badaniach edukacyjnych i – szerzej – społecznych.
Uwagi
wstępne
ROZDZIAŁ I
Menedżerowie
w nowoczesnych społeczeństwach
1.1. Menedżer. Próba definicji
1.2. Specyfika menedżerów, ich pracy i miejsca w
społeczeństwie
1.3. Menedżerowie a kapitał społeczny w dobie neoliberalizmu
1.4. Podsumowanie
ROZDZIAŁ II
Menedżerowie
w strukturze społecznego zróżnicowania
2.1. Zbiorowości społeczne i podziały w społeczeństwie. Dyskusja
wokół nowych i starych kategorii opisu i analizy
2.2. Edukacja a struktura społeczna. Ku redefinicji relacji wzajemnych
2.3. Elity i elitarność w perspektywie socjologii edukacji i socjologii
struktury społecznej
2.4. Podziały, klasowość i struktura społeczna w świadomości społecznej
i w systemie oświaty
2.5. Podsumowanie
ROZDZIAŁ III
Wiedza,
umysł i krytyczne studia nad zarządzaniem i menedżerami. Perspektywa
edukacyjna
3.1. Ekstaza - iluminacja - uczucie - intuicja. Wstęp do konstruowania
menedżerskiej wiedzy i do struktury umysłu menedżera
3.2. Krytyczne studia nad menedżerami i zarządzaniem
3.3. Podsumowanie
ROZDZIAŁ IV
Postępowanie
badawcze: założenia i wybory
4.1. Specyfika postępowania badawczego
4.2. Badania jakościowe - ku wyobraźni metodologicznej
4.3. Perspektywa edukacyjna i jej znaczenie w badaniach
4.4. Eksplikacja problematyki badawczej
4.5. Kryteria i warunki doboru jednostek do badań
4.6. Dostępność badanych i inne bariery
4.7. Podsumowanie
ROZDZIAŁ V
Szkic
do portretu polskich menedżerów na podstawie badań własnych
5.1. Elementy autoetnografii
5.2. O sytuacji wywiadu ex post - interakcje, relacje, zdarzenia
krytyczne
5.3. Analiza menedżerskich narracji
5.4. Dom rodzinny, tradycje, wybory a obecna pozycja zawodowa badanych
5.5. Edukacja a praca
5.6. Praca i relacje z ludźmi
5.7. Role społeczne i tożsamości
5.8. Superadditum z edukacji. Próba typologizacji
rezultatów badawczych
5.9. Podsumowanie
Uwagi końcowe
Bibliografia
Summary (Managers in contemporary society. A study in the sociology of
education)
250
stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|