|
SENSORYKA I MOTORYKA W ROZWOJU DZIECKA I UCZENIU SIĘ W ASPEKCIE TERAPII INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
WIECZÓR E. SZMALEC J. BRZUZY G. RED. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 50.60 Twoja cena 48,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Sensoryka
i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii
integracji sensorycznej
Książka
stanowi kompendium informacji odnośnie integracji sensorycznej.
Zamieszczone są w niej artykuły poparte badaniami oraz znajdują się
dodatkowo narzędzia diagnostyczne ułatwiające przeprowadzenie
obserwacji dziecka pod kątem problemów z integracją
sensoryczną.
Publikacja
jest odpowiedzią na wzrost zainteresowania problematyka integracji
sensorycznej. Kierowana jest do szerokiego grona
czytelników: pedagogów ogólnych i
oligofrenopedagogów, psychologów,
terapeutów, rehabilitantów i
fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej
edukacji, opiekunów i rodziców. W publikacji
zostały opisane wybrane zagadnienia dotyczące rozwoju motorycznego
dziecka, integracji sensorycznej. Czytelnik dowie się
również o niepokojących zachowaniach uczniów w
następstwie zaburzeń integracji sensorycznej, pozna przykłady zaburzeń
integracji sensorycznej w szkole. W książce przedstawiono interesujący
materiał dotyczący znaczenia dotyku w rozwoju małego dziecka.
Wstęp
Rozdział 1. Założenia
integracji sensorycznej
– Magdalena Kaczyńska, Julia Mizgała
Rozdział 2. Niepokojące
zachowania uczniów jako następstwo zaburzeń integracji
sensorycznej –
Beata Szewc
Rozdział 3. Przykłady
zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. Z obserwacji nauczyciela
praktyka – Edyta
Specjał
Rozdział 4. Zaburzenia
integracji sensorycznej wśród dzieci – narastający
problem kliniczny i społeczny
– Aneta Klimberg, Jerzy T. Marcinkowski, Agnieszka
Paczkowska, Jacek Szmalec
Rozdział 5. Istota
zaburzenia przetwarzania słuchowego – problem zdrowotny i
pedagogiczny –
Agnieszka Paczkowska
Rozdział 6.
Rozwijanie sprawności motorycznej, manualnej i grafomotoryki dziecka.
Sprawność grafomotoryczna dziecka jako wyznacznik czytelności pisma
– Elżbieta Wieczór
Rozdział 7. Diagnoza sprawności manualnej i grafomotorycznej u dzieci w
wieku przedszkolnym na podstawie badań empirycznych –
Elżbieta Wieczór
Rozdział 8. Trudności
w czytaniu, pisaniu i wypowiedziach o podłożu sensorycznym i
motorycznym we wczesnej edukacji – analiza
przypadków (badania podłużne)
– Elżbieta Wieczór
Rozdział 9. Poziom
samodzielności u dzieci w wieku przedszkolnym w obszarze motoryki i
samoobsługi jako wskaźnik rozwoju – badania empiryczne
– Elżbieta Wieczór
Rozdział 10. Lateralizacja w procesie
integracji sensorycznej – przykłady zaburzeń –
Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec, Elżbieta Wieczór
Rozdział 11. Znaczenie dotyku w rozwoju
małego dziecka – masaż jako najstarsza i najdoskonalsza forma
komunikowania się z dzieckiem
– Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec
Rozdział 12. Wzrok w integracji
sensorycznej. dysfunkcje wzroku a rozwój motoryczny i
sensoryczny dziecka
– Grzegorz Brzuzy
Rozdział 13. Orientacja przestrzenna i
poruszanie się osób niewidomych –
Grzegorz Brzuzy
Rozdział 14. Nieprawidłowe
przetwarzanie wzrokowe a zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w
wieku 7–11 lat z problemami szkolnymi –
Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec
Na zakończenie
Słowniczek pojęć w obszarze integracji sensorycznej
200
stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|