| 
  
 ORGANIZACJA I ZADANIA KRAJOWYCH IZB GOSPODARCZYCH SEKTORA TELEKOMUNIKACJI
 MARCINIAK P.  wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 23.50  Twoja cena  22,33 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Organizacja
i zadania krajowych izb gospodarczych sektora telekomunikacji 
  Tematyka
izb gospodarczych rzadko jest przedmiotem zainteresowania doktryny, a w
szczególności w odniesieniu do sektora telekomunikacji.
Treść opracowania jest aktualna, a zarazem dyskusyjna w dynamicznie
rozwijającym się obrocie gospodarczym. 
 
Z
recenzji prof. zw. dr hab. Marii Królikowskiej-Olczak 
 
Dzięki
odpowiedniemu balansowi między teorią a praktyką [opracowanie]
zachowuje cechy pracy naukowej. Atutami pracy są także jej forma,
zwięzłość, poprawny język oraz odpowiednie wykorzystanie literatury
naukowej i obowiązujących regulacji prawnych. 
 
Z
recenzji dr. Daniela Kawy 
 
Praca dotyczy ciekawego
– a często lekceważonego – zjawiska
samorządów gospodarczych. Jej specjalizacja, czy wręcz
niszowość stanowią o jej wartości. Prawdziwa wiedza to zawsze wiedza
niszowa, daleka od efekciarskiej, a w gruncie rzeczy jałowej
pseudoerudycji. 
 
Z recenzji dr. Jakuba
Rzymowskiego 
 Od
autora 
Wstęp 
Słownik wybranych pojęć 
 
1. Rozwój
samorządności zawodowej i gospodarczej 
1.1. Administracja gospodarcza - instytucja powierzenia 
1.2. Pojęcie samorządu 
1.3. Koncepcja samorządności zawodowej i gospodarczej 
1.4. Okres międzywojenny w rozwoju samorządności specjalnej w Polsce 
 
2. Modele
samorządu gospodarczego na świecie 
2.1. Model kontynentalny (Francja, Niemcy) 
2.2. Model anglosaski (Wielka Brytania, Polska) 
2.3. Model mieszany 
2.4. Model administracyjny 
 
3.
Regulacje prawne dotyczące izb gospodarczych w Polsce 
3.1. Ustawa z dnia 30 maja 1989 r. o izbach gospodarczych 
3.2. Obszar działania izb gospodarczych i związane z nim wymagania
formalne 
3.3. Cele zawiązywania izb branżowych 
3.4. Czy izby gospodarcze sektora telekomunikacyjnego są samorządem
gospodarczym? 
3.5. Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach 
 
4. Charakterystyka
przedsiębiorców telekomunikacyjnych w Polsce 
4.1. Przedsiębiorca i usługa telekomunikacyjna - definicje formalne 
4.2. Struktura podmiotowa rynku telekomunikacyjnego w Polsce 
 
5. Status
prawny krajowych izb gospodarczych sektora telekomunikacyjnego 
5.1. Geneza izb branży telekomunikacyjnej 
5.2. Podobieństwa i różnice statutowej organizacji izb.
Wewnętrzna organizacja KIGEIT, PIKĘ, PIIT i KIKE 
5.3. Finansowanie działalności izb 
5.4. Nadzór i kontrola działalności izb gospodarczych branży
telekomunikacyjnej 
5.5. Działalność lobbingowa izb gospodarczych 
 
6.
Organizacje branżowe niebędące izbami gospodarczymi, a podejmujące
działania w sferze izb gospodarczych i ich ograniczenia 
6.1. Izby handlowe 
6.2. Stowarzyszenia 
6.3. Związki pracodawców 
6.4. Spółki 
6.5. Inne podmioty lobbingowe? 
 
7. Przyszłość
izb gospodarczych w Polsce 
7.1. Od przeszłości do teraźniejszości 
7.2. Stan aktualny 
7.3. Propozycje wprowadzenia systemu kontynentalnego 
7.4. Alternatywny, subsektorowy model organizacji izb gospodarczych w
Polsce 
 
Zakończenie 
 
Bibliografia 
 140
stron, oprawa miękka 
 
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |