|

OPENGL I GLSL (NIE TAKI KRÓTKI KURS) CZĘŚĆ I
KICIAK P. wydawnictwo: PWN , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 75.55 Twoja cena 71,77 zł + 5% vat - dodaj do koszyka OpenGL
i GLSL (nie taki krótki kurs)
Część I
Książka
OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) to prawdziwa gratka dla
każdego, kto chce odnaleźć się w nowoczesnej grafice komputerowej.
Kurs
opisany w książce przedstawia trzy aplikacje wyświetlające
grafikę trójwymiarową. Do kolejnych wariantów
każdej aplikacji są dodawane nowe efekty stanowiące przykłady
zastosowań kolejnych możliwości standardu OpenGL i języka GLSL.
Dla ułatwienia korzystania
z książki została ona podzielona na trzy części. Część pierwsza zawiera
informacje podstawowe, w tym opis bibliotek podstawowych i pomocniczych
oraz języka GLSL, i opis pierwszej aplikacji, dla początkujących.
Kolejne warianty aplikacji opisanej w części drugiej ilustrują sposoby
osiągania coraz bardziej zaawansowanych efektów na obrazach.
W części trzeciej jest więcej informacji na temat graficznego
interfejsu użytkownika i przykład ogólnego programowania
procesora graficznego (GPGPU): zaimplementowany w GLSL-u algorytm
zagęszczania siatek użyty w trzeciej aplikacji do otrzymania gładkiej
powierzchni o skomplikowanym kształcie.
W
części pierwszej poznasz:
potok przetwarzania
grafiki i zadania wykonywane przez jego kolejne etapy biblioteki i
pliki nagłówkowe OpenGL-a, otoczenie OpenGL-a, m.in.
biblioteki FreeGLUT i GLFW, matematyczne podstawy grafiki
trójwymiarowej, w tym reprezentacje punktów i
wektorów oraz przekształceń afinicznych i sposoby rzutowania
równoległego i perspektywicznego, sposób
przygotowania i używania szaderów w aplikacjach, pierwszą
aplikację, którą samodzielnie rozbudujesz, wiele informacji
dodatkowych, nie tylko dla początkujących.
256
stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|