ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KULTUROWE KONTEKSTY DZIECIŃSTWA SZKICE ANTROPOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE


KOŻYCZKOWSKA A. MŁYNARCZUK-SOKOŁOWSKA A.

wydawnictwo: KATEDRA , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 63.75 Twoja cena  60,56 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kulturowe konteksty dzieciństwa

Szkice antropologiczno-pedagogiczne

Monografia, którą oddajemy do rąk czytelnika, ze względu na swą tematykę wpisuje się w pola teoretyczne i praktyczne szeroko pojętej edukacji międzykulturowej. Jako autorki podjęłyśmy wysiłek rozpoznania i zrozumienia dziecięcych doświadczeń, które generują sytuacje społeczne są komplikowane kontekstami i problemami (wielo)kulturowymi. Książka jest przyczynkiem do dyskusji o wikłanie dziecka w zasięg oddziaływania różnicy kulturowej i w praktyki edukacyjne, które są lub nie są wrażliwe na (wielo)kulturowość sytuacji społecznych, w tym sytuacji szkolnych. Mamy zatem cichą nadzieję, że nasza praca choć w minimalny sposób wzbogaci pole teoretyczne tych subdyscyplin pedagogicznych, które zajmują się sprawami dziecka i (wielo)kulturowości. Jednocześnie książka może być przydatna w praktyce edukacyjnej, wspierając szeroko pojętą edukację i integrację dzieci w sytuacji zróżnicowania kulturowego. Może również wzbogacać wiedzą te programy edukacyjne, których celem jest wytwarzanie postawy otwartości wobec różnicy kulturowej.

(Ze Wstępu)                                                                                                  

Kulturowe konteksty dzieciństwa to ważna i niezwykle aktualna oraz potrzebna na polskim rynku wydawnictw naukowych publikacja, sytuująca się na pograniczu nauk pedagogicznych i socjologicznych. Autorki w sposób interesujący, wsparty analizą i dyskusją ujęć teoretycznych podjętej problematyki prezentują zagadnienie rekonstruowania pojęć dziecka i dzieciństwa w kontekście różnic kulturowych i budowania tożsamości społeczno-kulturowej. Wnikliwość podejścia do tego zagadnienia, wieloaspektowość dyskusji problematyki, egzemplifikacja teoretycznych analiz to niewątpliwe walory tej publikacji.

(prof. Małgorzata Żytko)

dr Adela Kożyczkowska – pedagog, adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Ogólnej Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego. Zainteresowania naukowe koncentruje wokół problematyki mniejszości narodowych i etnicznych. Badania osadza w perspektywie pedagogiki ogólnej i w niej poszukuje rozwiązań metodologicznych dla problemów związanych z polityką, politycznością, obywatelstwem, podmiotowością, tożsamością i edukacją grup mniejszościowych. Jej obecne badania koncentrują się na analizach kultury kaszubskiej, w jej aspektach ideologicznych, politycznych, tożsamościowych i edukacyjnych. W zwyczajne dni miłośniczka miejskich spacerów, mrocznych skandynawskich kryminałów i mocnej kawy.

dr Anna Młynarczuk-Sokołowska – pedagog-kulturoznawca, adiunkt w Katedrze Edukacji Międzykulturowej Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku, wiceprezes Zarządu Fundacji Uniwersytetu w Białymstoku. Jako teoretyk i praktyk zajmuje się edukacją międzykulturową. Jest autorką publikacji naukowych i metodycznych z tego zakresu, realizatorką projektów naukowych i społecznych, inicjatorką innowacji pedagogicznych itd. Aktualnie prowadzi badania dotyczące sytuacji dzieci z doświadczeniem migracji. Od 2008 roku pracuje z cudzoziemcami (głównie narodowości czeczeńskiej). Laureatka stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla Wybitnych Młodych Naukowców na lata 2018–2020.

326 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024