|
SKĄD PRZYSZLIŚMY? DOKĄD IDZIEMY?
ŻYTKO M. RED. wydawnictwo: KATEDRA , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 30.00 Twoja cena 28,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Skąd przyszliśmy?
Dokąd
idziemy?
Niniejszy
tom to efekt wymiany refleksji, analiz i dociekań teoretycznych
autorów, ale również prezentacji interesujących
projektów badawczych obejmujących różne obszary
związane z edukacją oraz socjologicznym, psychologicznym i
filozoficznym kontekstem jej funkcjonowania. [...] Konfrontacja
różnych podejść teoretycznych, analiz badawczych,
przedstawienie czasem zaskakujących swoją oryginalnością albo
ogólnikowością wniosków, to dobra szkoła
rozwijania umiejętności dyskutowania, argumentowania, analizy
różnych perspektyw naukowo-badawczych. [...] Artykuły w
publikacji zostały podzielone ze względu na podejmowaną problematykę na
trzy obszary tematyczne: Pedagogika i kultura – refleksje na
pograniczu, Edukacja formalna w okresie zmiany oraz Konteksty edukacji
nieformalnej. [...] Sądzę, że różnorodność podjętej
problematyki badawczej oraz wielość perspektyw w ich ukazywaniu i
interpretowaniu zainspiruje czytelników zainteresowanych
różnymi dziedzinami nauki, nie tylko pedagogów.
prof.
Małgorzata Żytko
Małgorzata
Żytko, Wprowadzenie
Część 1. Pedagogika i kultura
– refleksje na pograniczu
Anna Nieszporek-Trzcińska, Genialność a władza
sądzenia w ujęciu H. Arendt – implikacje pedagogiczne
Joanna Szefer, Pedagogiczne czytanie
kultury – założenia i strategie lektury interesownej badawczo
Magdalena Czarnecka, Bunt w myśli pedagogicznej
Patricka Pearse’a. Współczesne odczytanie The
Murder Machine
Małgorzata Szadłowska, Wychowanie w perspektywie
starości – proces wspierania integracji społecznej
Kamil Potrzuski, Wychowanie obywatelskie
poprzez sport na przestrzeni dziejów – zarys
tematyki
Część 2. Edukacja formalna w
okresie zmiany
Malwina Kaczyńska, Nauczyciele wczesnej
edukacji – między pasją a cierpiętnictwem
Marta Pacholczyk-Sanfilippo, Kompetencje i zadania
opiekuna w żłobku
Barbara Mrówczyńska, Alternatywne formy zajęć
pozalekcyjnych i pozaszkolnych
Jakub Niewiński, Dymitr Nowak, Relacyjnie i kreatywnie w
polskiej szkole? Kilka pomysłów na połączenie edukacji
formalnej z działaniami nieformalnymi wykorzystującymi projekt
edukacyjny jako narzędzie zmiany i budowania relacji
Danuta Nowak, Wprowadzenie nowoczesnych
technologii do szkół. Program „Cyfrowa
szkoła”
Część 3. Konteksty edukacji
nieformalnej
Wiktoria Kowalska, Społeczne postrzeganie
szarej strefy edukacyjnej w Polsce i na świecie
Joanna Antonik, Współczesna,
nieformalna edukacja żydowska w Polsce
Agata Osmólska, Znaczenie internetu dla
rozwoju i edukacji młodzieży
266
stron, Format: 12.0x19.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|