ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 54.00 51,30   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

STRATEGICZNE ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM MIĘDZYNARODOWYM


ŚLIWIŃSKI R. RED.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2020, wydanie I

cena netto: 54.00 Twoja cena  51,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym

Książka ma na celu przybliżenie charakteru i kierunków zmian strategicznych związanych z otoczeniem globalnym, zarządzaniem zasobami ludzkimi, zarządzaniem różnorodnością kulturową, strategicznych uwarunkowań przywództwa, oraz podejmuje problem sukcesji w przedsiębiorstwach rodzinnych, a także przedstawia problem zarządzania własnością intelektualną przedsiębiorstwa międzynarodowego.

Wstęp  
Rafał Śliwiński

Rozdział 1. Współczesny model globalizacji – konsekwencje dla strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym  
Rafał Śliwiński, Magdalena Śliwińska

Wprowadzenie
1.1. Pojęcie i istota globalizacji
1.1.1. Fazy globalizacji
1.1.2. Teorie globalizacji
1.2. Modele globalizacji
1.2.1. Modelowe ujęcie procesu globalizacji
1.2.2. Model czynników kształtujących proces globalizacji
1.3. Strategiczny wymiar zmian jakościowych procesu globalizacji dla przedsiębiorstw międzynarodowych
1.3.1. Nowe technologie
1.3.2. Rola państwa
1.3.3  Regulatorzy globalizacji
1.3.4. Zmiany demograficzne
1.3.5. Kurczące się zasoby
Zakończenie
Bibliografia

Rozdział 2. Myślenie strategiczne. Strategiczne procesy myślowe liderów przedsiębiorstw międzynarodowych  
Henryk Mruk

Wprowadzenie
2.1. Istota myślenia strategicznego
2.2. Zdolności wrodzone versus wyuczone
2.3. Pewność siebie a myślenie strategiczne
2.4. Sposoby skupiania się na celu
2.5. Myślenie strategiczne a przedsiębiorczość
2.6. Logika w myśleniu strategicznym
2.7. Skupienie i konsekwencja
2.8. Zarządzanie sobą w czasie
2.9. Pułapki myślenia
2.10. Sposoby myślenia kreatywnego
2.11. Modele mentalne i prognozowanie
2.12. Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa a myślenie strategiczne
Zakończenie
Bibliografia

Rozdział 3. Wyzwania przywództwa w dobie postępującej sztucznej inteligencji  
Grzegorz Sobiecki

Wprowadzenie
3.1. Dynamika rozwoju systemów sztucznej inteligencji
3.2. Podejście strategiczne: określanie zmian w modelu biznesowym w nowej gospodarce
3.3. Podejście operacyjne: wdrażanie modelu biznesowego w nowej gospodarce
3.3.1. Przyczyny porażek wdrożenia strategii cyfrowych
3.3.2. Narzędzia lidera dla wyboru kierunku cyfryzacji firmy w modelu biznesowym
3.3.3  Narzędzia lidera dla wyboru cyfrowego modelu biznesowego
3.3.4. Narzędzia menedżera wdrożenia wybranego cyfrowego modelu biznesowego
3.4. Perspektywy stylu przywództwa. Ciążenie do przywództwa horyzontalnego
Zakończenie
Bibliografia

Rozdział 4. Strategiczne międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi  
Jerzy Schroeder

Wprowadzenie
4.1. Istota i cele strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi
4.2. Strategiczna rola funkcji międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach międzynarodowych
4.3. Rozwój koncepcji strategicznego międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi
Zakończenie
Bibliografia

Rozdział 5. Zarządzanie różnorodnością kulturową w przedsiębiorstwach międzynarodowych  
Małgorzata Bartosik-Purgat

Wprowadzenie
5.1. Różnorodność kulturowa w przedsiębiorstwie – istota oraz znaczenie
5.2. Różnorodność kulturowa w świetle wybranych typologii
5.2.1. Wymiary kulturowe wg Trompenaarsa i Hampden-Turnera
5.2.2. Wymiary kulturowe wg Hofstedego
5.2.3. Wymiary kulturowe wg Halla
5.2.4. Typologia kulturowa wg Lewisa
5.2.5. Wymiary kulturowe wg osiągnięć projektu GLOBE
5.3. Modele i orientacje interakcji kulturowej w przedsiębiorstwach międzynarodowych
5.3.1. Model dominacji kulturowej
5.3.2. Model współistnienia kulturowego
5.3.3. Model współpracy kulturowej
5.4. Zarządzanie różnorodnością – efekty dla przedsiębiorstw
Zakończenie
Bibliografia

Rozdział 6. Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwami rodzinnymi – problem sukcesji  
Alicja Hadryś-Nowak

Wprowadzenie
6.1. Istota przedsiębiorstw rodzinnych
6.2. Kluczowe elementy zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie rodzinnym
6.2.1. Specyfika zarządzania przedsiębiorstwami rodzinnymi
6.2.2. Sukcesja w przedsiębiorstwach rodzinnych
6.2.2.1. Obecność kobiet w przywództwie w firmach rodzinnych
6.2.2.2. Menedżerowie zewnętrzni
6.2.2.3. Budowanie marki firmy rodzinnej (branding)
Zakończenie
Bibliografia
 
Rozdział 7. Strategie zarządzania własnością intelektualną  
Tomasz Grzegorczyk

Wprowadzenie
7.1. Podstawowe zagadnienia prawa własności intelektualnej
7.2. Istota strategicznego zarządzania własnością intelektualną
7.3. Integracja strategii zarządzania własnością intelektualną
7.4. Strategie przedsiębiorstw – posiadaczy praw własności intelektualnej
7.4.1. Wykorzystanie siły rynkowej
7.4.2. Tajemnica przedsiębiorstwa
7.4.3. Sprzedaż
7.4.4. Licencja
7.4.5. Współpraca
7.4.6. Darowanie
7.5. Strategie przedsiębiorstw niebędących posiadaczami praw własności intelektualnej
7.5.1. Uzyskanie swobody działania na drodze sądowej
7.5.2. Rozwój alternatywnej technologii
7.5.3. Otrzymanie licencji
7.5.4. Odstraszanie
Zakończenie
Bibliografia

204 strony, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2025