ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 49.90 47,41   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DOM POMOCY SPOŁECZNEJ PROWADZONY PRZEZ PODMIOT PUBLICZNY ZBIÓR 85 PYTAŃ I ODPOWIEDZI


SUROWIEC I.

wydawnictwo: WIEDZA I PRAKTYKA , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 49.90 Twoja cena  47,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dom pomocy społecznej prowadzony przez podmiot publiczny

Zbiór 85 pytań i odpowiedzi


Publikacja ma na celu przedstawienie spraw związanych z tematyką domu pomocy społecznej funkcjonującego jako samorządowa jednostka budżetowa.

Książka zawiera także wskazówki dotyczące inwestycji, dochodów i wydatków ostatecznie zebranych i usystematyzowanych w odpowiednich paragrafach planu finansowego. Przedstawiamy ponadto różnorodne interpretacje podatkowe oraz ważne kwestie związane z rozliczaniem VAT oraz zmianą przepisów dotyczących odpłatnościach za pobyt w domu.

Książka adresowana jest dla przyszłych i obecnych pracowników domu pomocy społecznej, w tym dla pracowników merytorycznych i zespołu księgowego.

Czytelnik znajdzie w publikacji zagadnienia dotyczące prowadzenia księgowości w domu pomocy społecznej, w tym praktyczne wskazówki i liczne przykłady.

Wyjaśniamy m.in.:

  • czym należy się kierować, tworząc plan kont domu pomocy społecznej,
  • jakie elementy powinna zawierać polityka rachunkowości domu,
  • jak ująć w klasyfikacji budżetowej wydatek za konsultację medyczną oraz jak księgować fakturę za leki.

WSTĘP    7
WYKAZ SKRÓTÓW . 9

ROZDZIAŁ I. USTAWA O POMOCY SPOŁECZNEJ. PRZYJĘCIE, POBYT W DOMU, LIKWIDACJA DEPOZYTU  11
1. Zastąpienie usług opiekuńczych pobytem w domu pomocy społecznej . 11
2. Wybór domu pomocy społecznej  12
3. Informacja o lokalizacji domów  13
4. Właściwość miejscowa gminy . 13
5. Czas oczekiwania na przyjęcie do domu . 14
6. Skierowanie do domu pomocy społecznej  14
7. Dokumenty wymagane przy przyjęciu do domu  15
8. Kierowanie na podstawie orzeczenia sądu . 16
9. Wycofanie zgody i opuszczenie domu . 16
10. Teczka personalna mieszkańca . 17
11. Zapewnienie warunków bytowych  19
12. Indywidualny plan wsparcia . 20
13. Warunek efektywnej realizacji usług . 23
14. Wywiad środowiskowy  24
15. Rodzaje decyzji administracyjnych w procesie przyjęcia do domu  26
16. Elementy decyzji administracyjnej . 27
17. Pojęcie średniego miesięcznego kosztu utrzymania  30
18. Ogłoszenie średniomiesięcznego kosztu . 31
19. Rozpoczęcie działalności w ciągu roku . 32
20. Rola zstępnych i wstępnych . 33
21. Odpłatność. Zasady ogólne  34
22. Kryterium dochodowe  35
23. Waloryzacja emerytury a zmiana odpłatności za pobyt w domu . 36
24. Prawidłowość ustalenia odpłatności  38
25. Zwrot dofinansowania należnego gminie . 39
26. Odwołanie mieszkańca domu pomocy społecznej do SKO  42
27. Zwolnienie z obowiązku wniesienia opłaty  43
28. Nieobecność mieszkańca w domu  43
29. Koszty dowozu do domu  44
30. Zakup leków powyżej określonego limitu  45
31. Wymagania w kwestii dokumentowania odpłatności  46
32. Obciążenie ośrodka pomocy społecznej kosztami upomnienia  47
33. Odsetki od nieterminowego wnoszenia odpłatności  48
34. Osoba w domu odpowiedzialna za złożone depozyty  49
35. Odsetki od depozytu mieszkańca . 50
36. Spadkobierca a uprawniony . 51
37. Depozyt o niskiej wartości . 52
38. Procedura likwidacji niepodjętego depozytu . 52
39. Koszt pogrzebu a depozyt  54

ROZDZIAŁ II. KSIĘGOWOŚĆ DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ  55
40. Dom pomocy społecznej jako jednostka budżetowa . 55
41. Plan kont  56
42. Rola art. 10 ustawy o rachunkowości . 60
43. Statut a ewidencja operacji księgowej  61
44. Zakup środka trwałego . 63
45. Nieodpłatne przyjęcie składnika rzeczowego  64
46. Wyksięgowanie części środka trwałego . 65
47. Podwyższenie limitu wartości środków trwałych a klasyfikacja . 66
48. Ulepszenie środka trwałego . 68
49. Limit 10.000 zł a działalność niepodlegająca VAT  69
50. Wniosek komisji kasacyjnej . 70
51. Problem z określeniem paragrafu . 73
52. Faktura za konsultację medyczną . 74
53. Faktura za leki  74
54. Faktura za odpłatność . 75
55. Podstawa prawna naliczania odsetek  76
56. Ewidencja umowy zawartej ze spółką . 79
57. Sumy depozytowe w domu  79
58. Wydatki na niezbędne przedmioty  80
59. Księgowanie dochodów dotyczących roku ubiegłego . 81
60. Różnice groszowe  83
61. Ewidencja zasiłku chorobowego z użyciem paragrafu 4110 . 86
62. Wynagrodzenie płatnika  86
63. Pomyłka w użyciu konta syntetycznego  90
64. Zamknięcie ksiąg rachunkowych . 92
65. Zaangażowanie a zmiana planu finansowego . 93
66. Sprzedaż obiadów dla pracowników . 94
67. Towary otrzymane bezpłatnie . 95
68. Bezgotówkowe rozliczenie szkody komunikacyjnej  96
69. Zobowiązania wobec urzędu skarbowego i pracowników w Rb-N i Rb-Z . 97
70. Dochód do wyjaśnienia  98
71. Rozliczenie międzyokresowe kosztów . 99
72. Zwrot przejazdu na szkolenie pracownika socjalnego domu  100
73. Obowiązek publikacji sprawozdania . 101

ROZDZIAŁ III.
WYJAŚNIENIA POMOCNE W PROWADZENIU KSIĘGOWOŚCI DOMU  103
74. Ewidencja gruntów przekazanych w użytkowanie wieczyste  103
75. Zakres informacji dodatkowej . 106
76. Przyjęte zasady polityki rachunkowości . 106
77. Prawo użytkowania wieczystego gruntu a wartość gruntu użytkowanego wieczyście  107
78. Kurs waluty do wyceny operacji gospodarczych . 108
79. Badanie sprawozdań finansowych jednostek samorządu terytorialnego . 109
80. Budżet w układzie zadaniowym . 110
81. Ewidencja zaangażowania wydatków . 111
82. Zasady kwalifikowania wydatków inwestycyjnych . 112
83. Publikacja sprawozdania finansowego w BIP jednostki nadrzędnej . 114
84. Data sporządzenia sprawozdania finansowego . 115
85. Dzień ustawowo wolny a data podpisania sprawozdania finansowego  116

WYKAZ AKTÓW PRAWNYCH  117

120 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024