ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

UCZNIOWSKIE KORZYŚCI Z FUNKCJONOWANIA W RZECZYWISTOŚCI SZKOLNEGO POGRANICZA MIĘDZY ŚWIATAMI MEDIÓW ONLINE I OFFLINE


HUK T.

wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 58.00 Twoja cena  55,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Uczniowskie korzyści z funkcjonowania w rzeczywistości szkolnego pogranicza między światami mediów online i offline

Badania nad korzyściami uczniów w kontekście edukacyjnym nie należą do częstych, a te nieliczne, z którymi możemy się spotykać w literaturze prowadzone były najczęściej w obszarze pedagogiki medialnej. Ta subdyscyplina jako nauka społeczna w sposób szczególny związana jest z teoriami masowego komunikowania, a zatem również z teorią użytkowania i korzyści, zgodnie z którą Tomasz Huk prowadził opisane w publikacji badania. Zastosowanie podejścia pedagogicznego w badaniach nad teorią użytkowania i korzyści rzuca nowe światło na poznawany wycinek rzeczywistości.

Założeniem Autora było spojrzenie na środowisko szkolne w perspektywie możliwości i szans rozwojowych. Tomasz Huk prowadząc badania starał się opisać rzeczywistość, w której funkcjonuje uczeń, umiejscowiony na pograniczu między światami online i offline

Korzyści, będące przedmiotem prezentowanych w książce badań, Autor rozpatruje w aspekcie funkcjonowania ucznia klasy czwartej, piątej i szóstej w świecie szkoły podstawowej, który jest również pograniczem światów mediów online i offline. Jest to szkolny świat pełen sytuacji, w którym zdarza się, że uczeń korzysta z mediów online i offline, aby poszukać informacji, zaspokoić swoją ciekawość, poczuć się bezpieczniej, odnaleźć wzorzec godny do naśladowania czy autorytet, zidentyfikować system wartości kształtujący jego tożsamość, odnaleźć grupę rówieśniczą, paczkę, mieć kontakt z innymi uczniami (koleżankami i kolegami), wypełnić sobie czas na rozrywce, relaksie, a nawet aby uciec od dręczących go problemów.

Okazuje się, że zidentyfikowane w pracy problemy, nieczęsto były tak kompleksowo analizowane na kanwie ilościowych badań prowadzonych w obszarze pedagogiki medialnej na stosunkowo dużej próbie badawczej uczniów uczęszczających do klasy czwartej, piątej oraz szóstej szkoły podstawowej. A więc na próbie 4004 uczniów będących w przejściowym okresie, kiedy przestają być określani mianem dzieci, a jeszcze nie należą do typowych reprezentantów młodzieży.

Wstęp        

1.    Zmieniający się świat mediów cyfrowych        

1.1.    Świat cyfrowych mediów online i offline   
1.2.    Konwergencja i charakterystyka wybranych mediów offline i online  
1.3.    Ewolucja Internetu od Web 1.0 do Web 3.0  

2.    Ekspansja świata mediów online i offline a świat szkoły    

2.1.    Szkoła jako świat i jako pogranicze      
2.2.    Szkoła podstawowa..Charakterystyka środowiska edukacyjnego         

3.    Uczeń na pograniczu świata mediów online i offline   

3.1.    Okres wczesnej adolescencji    
3.2.    Na styku – sylwetka rozwojowa uczniów klas IV–VI szkoły podstawowej  

4.    McLuhanowski świat mediów a trendy i wyzwania szkoły   

4.1.    Wyzwania szkolnej rzeczywistości a wizja McLuhanowskiego świata mediów  
4.2.    Znaczenie mediów cyfrowych w kształtowaniu się trendów funkcjonowania współczesnej szkoły  

5.    Metodologiczne podstawy badań własnych       

5.1.    Wykorzystanie mediów cyfrowych przez uczniów w świetle dotychczasowych badań
5.2.    Model teoretyczny badań    
5.2.1.    Teoria użytkowana i korzyści jako podstawa teoretyczna badań        
5.2.2.    Przedmiot, cel, problemy badawcze i zmienne   
5.2.3.    Metody i techniki badawcze  
5.2.4.    Dobór próby, organizacja i przebieg badań   

6.    Charakterystyka badanych uczniów   

6.1.    Charakterystyka społeczno-demograficzna badanej próby    
6.2.    Wybrane zasoby medialne badanych uczniów    
6.3.    Portret badanej zbiorowości uczniów  

7.    Korzyści osiągane przez uczniów klas IV–VI szkoły podstawowej w związku z ich funkcjonowaniem w świecie mediów online i offline

7.1.    Częstotliwość osiągania łącznie wszystkich korzyści przez uczniów za pośrednictwem mediów online i offline 
7.1.1.    Częstotliwość osiągania korzyści poznawczych przez uczniów za pośrednictwem mediów online i offline
7.1.2.    Częstotliwość osiągania korzyści osobowościowych przez uczniów za pośrednictwem mediów online i offline 
7.1.3.    Częstotliwość osiągania korzyści społecznych przez uczniów za pośrednictwem mediów online i offline
7.1.4.    Częstotliwość osiągania korzyści związanych z rozrywką i eskapizmem przez uczniów za pośrednictwem mediów online i offline
7.2.    Natężenie korzyści osiąganych przez uczniów klas IV–VI szkoły podstawowej  
7.2.1.    Natężenie osiąganych przez uczniów korzyści w odniesieniu do wybranych zmiennych  
7.2.2.    Natężenie osiąganych przez uczniów korzyści ze względu na wykorzystywane z osobna media online lub offline 

Dyskusja i wnioski końcowe  
Zakończenie  
Bibliografia        
Wykaz rysunków        
Wykaz tabel          
Wykaz wykresów    
Aneksy


486 stron, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- SIŁA GŁOSU JAK MÓWIĆ BY LUDZIE CHCIELI SŁUCHAĆ KSIĄŻKA
PIETROŃ K.

- GŁOŚNO I WYRAŹNIE 9 LEKCJI DOBREGO MÓWIENIA
TOCZYSKA B.

- SZTUKA PREZENTACJI WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH
BLEIN B.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024