ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SYSTEM INFORMACJI STRATEGICZNEJ WYWIAD GOSPODARCZY A KONKURENCYJNOŚĆ


RED. BOROWIECKI R. ROMANOWSKA M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2001, wydanie I

cena netto: 67.00 Twoja cena  63,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Publikacja jest aktualnie niedostępna


Początek XXI wieku jest okresem "nowej ekonomii". Ten tajemniczy termin określa nowy lad organizacyjny, oparty na informacji i informatyce. Cechą przedsiębiorstw "nowej ekonomii" jest koncentracja na zasobach niematerialnych, a w szczególności na kapitale intelektualnym. Podstawą kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa są zasoby wiedzy jego pracowników i motywacja do ich wykorzystania na rzecz swojej firmy, a także zasoby informacyjne zgromadzone w specjalnie zaprojektowanych systemach informacyjnych.

Z tych też względów autorzy zajęli się problematyką projektowania systemów informacyjnych wykorzystywanych w zarządzaniu strategicznym oraz zarządzaniu tymi systemami. Pokazano związek strategii i jej sukcesu z dostępem do informacji, a także omówiono różne podejścia do projektowania systemów informacyjnych i różne metodologie zarządzania nimi - w szczególności ich ochrony. Bowiem tworzenie przewagi konkurencyjnej opartej na informacji zależy w dużym stopniu od zdolności firmy do ochrony swojego systemu informacyjnego.

W książce omówiono również prawne i informatyczne aspekty funkcjonowania systemów informacyjnych, pokazano rzeczywiste przypadki ich funkcjonowania w przedsiębiorstwie, bariery i dylematy z tym związane.

Książka jest skierowana przede wszystkim do menedżerów, którzy na co dzień borykają się z podejmowaniem decyzji w oparciu o niepełną informację i ponoszą konsekwencje niepotrzebnego często ryzyka.

Spis treści

Przedmowa

Informacja o autorach

część I. Informacja gospodarcza w zarządzaniu

Maria Romanowska Kształtowanie wartości firmy w oparciu o kapitał intelektualny

1. Zarządzanie wartością firmy a strategia

2. Informacja jako zasób strategiczny przedsiębiorstwa

3. Zarządzanie kapitałem intelektualnym w przedsiębiorstwie

3.1. Zarządzanie zasobami informacyjnymi

3.2. Zarządzanie procesami uczenia się w organizacji

Mariusz Bratnicki Informacyjne przesłanki przedsiębiorczości

1. Czym jest przedsiębiorczość i dlaczego informacja jest dla niej ważna?

2. Zorganizowany spryt w przestrzeni informacyjnej

3. Informacje kołem zamachowym wprawności organizacji

4. Przedsiębiorczość jako nadawanie sensu

Ryszard Borowiecki Wpływ restrukturyzacji polskich przedsiębiorstw na wzrost ich zdolności konkurencyjnych

1. Przedsiębiorstwo w strukturze podmiotowej gospodarki

2. Przymus restrukturyzacji i poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw

3. Efekty restrukturyzacji przedsiębiorstw

4. Bariery systemowe restrukturyzacji przedsiębiorstw

5. Pragmatyka działań restrukturyzacyjnych w przedsiębiorstwie

Agnieszka Sopińska Rola systemu informacyjnego w procesie zarządzania strategicznego

1. Procesowe ujęcie zarządzania strategicznego

2. Rola systemu informacyjnego w procesie zarządzania strategicznego

Mirosław Kwieciński Wywiad gospodarczy a wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw

1. Determinanty wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw

2. Wywiad gospodarczy narzędziem wzrostu konkurencyjności

3. Podstawowe obszary i metody penetracji wywiadowczych

Łukasz Wacławik Strategia czuwania - metoda antycypacyjnej analizy otoczenia konkurencyjnego

1. Pojęcie strategii czuwania

2. Rodzaje monitoringu strategii czuwania

3. Metodyka strategii czuwania

4. Przykład zastosowania strategii czuwania

Bernard Ziębicki Benchmarking jako metoda zarządzania wiedzą o konkurentach

1. Geneza i istota benchmarkingu

2. Metodyczne aspekty benchmarkingu

3. Informacyjne wspomaganie benchmarkingu

część II. Projektowanie i wdrażanie systemu informacji strategicznej

Agieszka Sopińska Model Systemu Informacji Strategicznej w przedsiębiorstwie

1. Pojęcie i funkcje Systemu Informacji Strategicznej

2. Budowa SIS-u

2.1. Pozyskiwanie informacji strategicznych

2.2. Przetwarzanie informacji strategicznych

2.3. Przechowywanie informacji strategicznych

2.4. Przekazywanie informacji strategicznych

2.5. Ochrona informacji strategicznych

3. Zasady tworzenia SIS-u w przedsiębiorstwie

4. Rola informatyzacji w tworzeniu i funkcjonowaniu SIS-u

5. Wyznaczniki efektywności SIS-u

Michał Jaworski Cykl wywiadu ekonomicznego

1. Ustalenie potrzeb informacyjnych i planowanie działań

2. Zbieranie danych

3. Przetwarzanie i przechowywanie informacji

4. Analiza informacji

5. Dostarczenie wyników analizy i otrzymanie informacji zwrotnej

Sylwester Gregorczyk Potrzeby informacyjne związanie z porfelem działalności przedsiębiorstwa

1. Definicja porfela działalności przedsiębiorstwa

2. Parametry kształtujące porfel działalności przedsiębiorstwa

3. Podstawa informacyjna decyzji powtarzalnych podejmowanych w obrębie aktualnego portfela działalności przedsiębiorstwa

Piotr Wachowiak Określenie potrzeb informacyjnych związanych z kształtowaniem łańcucha wartości przedsiębiorstwa

1. Łańcuch wartości przedsiębiorstwa

2. Decyzje strategiczne dotyczące funkcji przedsiębiorstwa

2.1. Badanie i rozwój

2.2. Zaopatrzenie

2.3. Produkcja

2.4. Marketing, sprzedaż i usługi posprzedażne .

2.5. Planowanie i organizacja działalności

2.6. Finanse

2.7. Zasoby ludzkie

3. Potrzeby informacyjne dotyczące podejmowania decyzji o kształtowaniu funkcji przedsiębiorstwa

3.1. Badanie i rozwój

3.2. Zaopatrzenie

3.3. Produkcja

3.4. Marketing, sprzedaż i usługi posprzedażne ..........

3.5. Planowanie i organizacja działalności ...............

3.6. Finanse

3.7. Zasoby ludzkie

Eugeniusz Cilecki Penetracja rynku a metody uzyskiwania informacji gospodarczych ze źródeł zagranicznych

1. Pojęcie penetracji rynku

2. Strategia penetracji rynku a wywiad gospodarczy

3. Uzyskiwanie informacji gospodarczych ze źródeł zagranicznych

Tomasz Aleksandrowicz Informacje w biznesie i administracji

1. Cel analizy informacji

2. Opracowania analityczne w biznesie i w administracji

część III. Realizacyjne problemy wdrażania wywiadu

Andrzej Żebrowski Walka informacyjna u progu XXI wieku

1. Obszar walki informacyjnej

2. Pozamilitarny obszar walki informacyjnej

3. Przykłady walki informacyjnej

Krzysztof Jerzy Kosiński Problemy prawne ochrony informacji w działalności przedsiębiorstwa

1. Państwowe jednostki organizacyjne

2. Przedsiębiorcy

3. Realizacja umów związanych z dostępem do informacji niejawnych

4. Dodatkowe zalecenia służb ochrony państwa

5. Instrukcja bezpieczeństwa przemysłowego

6. Wady ustawy o ochronie informacji niejawnych

Krzysztof Tor Problemy prawnej ochrony danych osobowych w działalności przedsiębiorstwa

1. Zasady zbierania, opracowywania i udostępniania danych przez przedsiębiorstwo

1.1. Zgoda osoby na przetwarzanie jej danych osobowych przez przedsiębiorstwo

1.2. Przepisy szczególne zezwalające na przetwarzanie danych osobowych

1.3. Możliwości przetwarzania danych osobowych ze względu na realizację zadań publicznych

1.4. Niezbędność danych osobowych przetwarzanych przez przedsiębiorstwo dla innego podmiotu, jednakże bez naruszenia praw i wolności osób, które te dane dotyczą

2. Próba oceny przedstawiowych regulacji prawnych

Paweł Lula, Jacek Wołoszyn Informatyczne metody i środki ochrony zasobów informacyjnych przedsiębiorstwa

1. Bezpieczeństwo systemów informacyjnych przedsiębiorstwa

2. Polityka bezpieczeństwa

3. Informatyczne metody ochrony systemów komputerowych

4. Bezpieczeństwo usług internetowych

5. Ochrona zasobów informacyjnych w Polsce w świetle badań empirycznych

Adam Peszko System informacji strategicznej i wywiad gospodarczy w praktyce zarządzania średnim przedsiębiorstwem

1. Zakres i metodologia badań

2. Prezentacja wyników badań

Jerzy Wojciech Wójcik Kryminologiczne i kryminalistyczne problemy funkcjonowania wywiadu gospodarczego

1. Pojęcie i zakres wywiadu gospodarczego

2. Nieuczciwa konkurencja i wywiad gospodarczy jako zagrożenia o charakterze ponadnarodowym

3. Wybrane osiągnięcia wywiadów gospodarczych w różnych krajach

4. Rozpoznane zagrożenia

5. "Biały wywiad" jako podstawowa metoda zbierania informacji

6. Metody Dalekiego Wschodu

7. Gra operacyjna, dezinformacja i inne metody

8. Szpiegostwo komputerowe i podsłuch komputerowy jako formy wywiadu gospodarczego

9. Formy i metody podsłuchu komputerowego

10. Sabotaż komputerowy - realne zagrożenia

11. Wszystkie metody prowadzą do celu

12. Przepisy prawne przeciwko szpiegostwu gospodarczemu

13. Tajemnica przedsiębiorstwa a nieuczciwa konkurencja

14. Wybrane kryminologiczne i kryminalistyczne formy zapobiegania

Grzegorz Zając Bariery i dylematy wdrażania wywiadu gospodarczego w polskich spółkach (na przykładzie ,,Stomil Sanok SA")

1. Definicja potrzeb informacyjnych

2. Rozstrzygnięcia organizacyjne

3. Bariery wdrażania wywiadu gospodarczego

Zbigniew Wysokiński Ochrona informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w Telekomunikacji Polskiej SA

1. Wprowadzenie instytucji tajemnicy przedsiębiorstwa w Telekomunikacji Polskiej SA

2. Podstawowe zasady i procedury obowiązujące w Telekomunikacji Polskiej SA

3. Odpowiedzialność za ochronę informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa.

3.1. Odpowiedzialność za ochronę informacji na podstawie kodeksu pracy

3.2 Odpowiedzialność za nieuczciwą konkurencję

3.3. Odpowiedzialność karna za ochronę informacji na podstawie kodeksu karnego

Konrad Kolegowicz Benchmarking jako narzędzie wywiadu gospodarczego

1. Zastosowanie benchmarkingu w zestawie narzędzi wywiadu gospodarczego

2. Etyka postępowania benchmarkingu w wywiadzie gospodarczym

394 strony

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024