ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 56.60 53,77   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

STRATEGIA ZRÓWNOWAŻONEGO WZROSTU DLA TWOJEJ FIRMY CZ.II.


ZOOK C.

wydawnictwo: HELION - ONE PRESS , rok wydania 2005, wydanie I

cena netto: 56.60 Twoja cena  53,77 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ekspansja nie jest kwestią wyboru - to konieczność!

Jak stworzyć skuteczny model ekspansji?

Jak wykorzystać mocne strony firmy w nowych obszarach działalności?

Jak podejmować działania w wielu różnych obszarach jednocześnie, nie rozpraszając przy tym zasobów organizacji?

W jakim kierunku pójść, kiedy firma wyeksploatuje swoje szanse strategiczne w rdzennym obszarze działalności? Oto pytanie, z jakim muszą się zmierzyć zarządzający korporacjami na całym świecie - wzrost firmy w jednej branży nie może trwać w nieskończoność. Ekspansja to najważniejszy cel organizacji. Nawet jeżeli firma osiągnie doskonałość w rdzennym obszarze działalności, bez ekspansji utraci przewagę konkurencyjną.

Ostatnie dekady zmieniły reguły gry rynkowej. Już nie wystarczy proste powiększanie zdolności produkcyjnych. Trzeba szukać innowacyjnych rozwiązań i zaprzęgać do tego cały potencjał organizacji. Ale czy to znaczy, że firma musi zabiegać o wzrost za wszelką cenę i realizować wszystkie "gorące" pomysły? Zdecydowanie nie - w tej książce szczegółowo to wyjaśniono.

Tylko 25% strategicznych planów ekspansji kończy się sukcesem. Przyczyną porażek są nierealne cele strategiczne. Jednak istnieją firmy - jak IBM, Li & Fung, STMicroelectronics, Dell, Vodafone czy Nike - które rozwijają się kilkakrotnie szybciej od swoich konkurentów. W tej książce omówiono wiele takich przypadków i wyciągnięto z ich analizy użyteczne wnioski.

W tej książce nie promuje się brawury ani pokazowych wyczynów w zarządzaniu, ale konsekwentne planowanie i realizowanie strategii wzrostu przedsiębiorstwa wchodzącego w nowe obszary działalności. Przeczytaj tę książkę, a znajdziesz odpowiedzi na kluczowe pytania dotyczące ekspansji firmy:

Jak poszukiwać atrakcyjnych nowych obszarów, o które można poszerzyć działalność? Jak często udaje się osiągnąć w nich sukces?

Jak decydować, który nowy segment zaatakować?

Jakie są cechy i źródła najtrwalszych strategii wzrostu w nowych obszarach działalności?

Kiedy ekspansja ma największy sens, a kiedy jest ostatnią deską ratunku?

Jakie są najważniejsze czynniki organizacyjne pobudzające i hamujące wzrost w nowych obszarach?

Jak zmieniać strukturę organizacji i jej model działalności w procesie ekspansji?

"Strategia zrównoważonego wzrostu dla Twojej firmy"
Część I - Strategia wzrostu w erze zmian - więcej informacji


Chris Zook jest dyrektorem departamentu Praktyki Strategii Globalnej w firmie konsultingowej Bain & Company. Jest architektem wielu przedsięwzięć w zakresie konsultingu i inwestycji. Obecnie koncentruje się na tworzeniu modeli działalności wspomagających realizację programów rozwojowych. Do grona jego klientów należą zarówno duże korporacje w branży komputerowej, jak i małe spółki technologiczne zakładane w inkubatorze przedsiębiorczości Bain z udziałem kapitału venture.

"Chris Zook uczy budować wartość firmy w oparciu o mocne strony i przewagę konkurencyjną organizacji w rdzennym obszarze jej działalności. Każdy zarządzający, menedżer i obserwator życia gospodarczego znajdzie tu całe mnóstwo użytecznych, z życia wziętych przykładów oraz przemyślanych spostrzeżeń".
James M. Kilts, prezes i dyrektor zarządzający, Gillette Company

"Ta książka to klasyka, która będzie chwalona i czytana przez liderów biznesu poważnie traktujących ekspansję. To jedna z najlepszych książek biznesowych ostatniej dekady".
Tom Meredith, dyrektor zarządzający, MFI Capital, były dyrektor zarządzający Dell Computer


Spis treści

O Autorze

Podziękowania

Przedmowa

1. Kryzys wzrostu
Niebezpieczne posunięcia poza głównym obszarem działalności

2. Wyobrażenie ideału
Pierwsza zasada wzrostu na obszarach pobocznych

3. Ocena ruchów ekspansywnych
Dostosowywanie chęci do możliwości

4. Planowanie ruchów ekspansywnych
Wzmacnianie działalności podstawowej a inwestycje na obszarach pobocznych

5. Wykonywanie ruchów ekspansywnych
Zarządzanie kwestiami organizacyjnymi mającymi największy wpływ na sukces lub porażkę

6. Transformacja poprzez ruchy ekspansywne
Ponowne definiowanie działalności podstawowej

Posłowie
Dodatek
Bibliografia
Skorowidz

183 strony, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024